چمدان

نحوه تغییر رمز قفل چمدان

تغییر رمز انواع چمدان، موضوعی است که تصمیم داریم در مقاله حاضر آن را به صورت اختصاصی و جامع مورد بررسی قرار دهیم. چون بسیاری از افراد نیاز دارند که رمز چمدانشان را به هر دلیل تغییر دهند و یا در صورت فراموشی آن را بازیابی نمایند.

ار همین رو دانستن اینکه رمز انواع چمدان مسافرتی چگونه تغییر می یابد حائز اهمیت است. پس در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

چگونه رمز قفل چمدان خود را عوض کنیم؟

قطعاً هر کسی یکبار پیش آمده است که رمز چمدان خود را فراموش کند و این امری کاملاً طبیعی است. اما از آنجا که ایمنی چمدان مخصوصاً اگر قصد یک سفر طولانی مدت را داریم بسیار مهم و حیاتی است. دانستن نحوه تغییر رمز چمدان می‌توانید امنیت و شادی سفر شما را دو چندان کند. اگرچه کاربرد قفل های کوچک و ظریف جهت قفل کردن چمدان بسیار مفید است. اما قفل های سرزیپ چمدان هم از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و از این رو سالم بودن آن ها کاملاً ضروری است.

قفل چمدان

نحوه تغییر رمز قفل سر زیپ چمدان

تغییر رمز چمدان مسافرتی کار ساده ای است و تنها کافیست آموزش ارا‌ئه شده در این مطلب را به خاطر بسپارید. در نظر داشته باشید که اگرچه کیفیت و کارایی قفل چمدان ها بنا بر میزان مرغوبیت و اصالت و نوع چمدان بستگی دارد. با این حال تغییر یا باز کردن رمز چمدان از هر نوع و مدل تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد.

توجه داشته باشید که شباهت در نحوه بازکردن رمز چمدان و همچنین چگونگی کاربرد آن در مورد کیفیت و طول عمر قفل صدق نمی‌کند. برای نمونه قفل tsa چمدان که از لحاظ مقاومت و پایداری، کیفیت منحصر به فردی دارد به هیچ وجه با قفل دارای برند ساده و معمولی قابل قیاس نیست.

قفل سر زیپ چیست؟

قفل سر زیپ

قفل سرزیپ به قفلی اطلاق می‌شود که بعد از قرار گرفتن بر روی زیپ باعث کیپ نگهداشتن آن ها در جایگاه خود می‌شود. به عبارت دیگر، بعد از کشیدن زیپ ها از طریق رها کردن شاسی قفل سرزیپ ها به قفل متصل می‌شوند. قفل سرزیپ اگرچه ظاهری ظریف و شکننده دارد اما در صورتی که جنسی استاندارد و با کیفیت باشد نقش قابل توجهی در حفظ و نگهداری محتویات درون چمدان شما خواهد داشت. رمز چمدان از جمله عواملی است که غالباً افراد را دچار تشویش و نگرانی می‌کند اما مجدداً یادآور می‌شویم که فراموش کردن رمز چمدان امری کاملاً طبیعی و بنابراین به هیچ وجه خود را مضطرب نکنید.

در ابتدا باید متناسب با طراحی و جایگذاری قفل سرزیپ چمدان خود رمز اولیه را تغییر دهید. در نظر داشته باشید که همه چمدان های نو در زمان فروش به صورت پیش فرض دارای سه یا چهار (بنا بر نحوه طراحی چمدان) صفر است. (لازم به ذکر است که اگر هنگام خرید رمز پیش فرض اعدادی غیر از صفر بودند از فروشنده در این زمینه بپرسید.) همچنین فراموش نکنید که قفل سرزیپ متشکل از سه بخش شاسی، سه یا چهار عدد چرخ کوچک تحت عنوان اعداد رمز و محل اتصال زیپ است.

حال، نحوه تغییر رمز چمدان بدین صورت است که ابتدا شاسی قفل متناسب شیوه طراحی به جلو یا عقب کشیده و تا زمانی که رمز مورد علاقه خود را جایگزین کردید نگه دارید.

شایان توجه است که قبل از رها کردن شاسی از درست بودن رمز مورد نظر خود کاملاً مطمئن شوید. چرا که کمترین توجه می‌تواند منجر به وارد کردن اعداد ناخواسته یا اشتباه شود. در پایان جهت اطمینان بیشتر، تنظیمات انجام شده و باز کردن رمز چمدان را یک بار دیگر انجام دهید.

بازیابی قفل رمزی ساده چمدان

در صورت فراموش کردن رمز چمدان، اگرچه تا حدودی زمان بر است اما در اکثر مواقع نتیجه بخش است. از این رو از ۰ تا ۹ به صورت رندوم و با توجه به رمز فراموش شده خود اعداد از امتحان کنید. توجه داشته باشید که اعداد نزدیک به رمز قبلی باشند. لازم به ذکر است که این روش برای چمدان های دارای قفل سرزیپ معمولی کاربردی است. به بیان دیگر، چمدان های مجهز به قفل تی اس آی اگرچه کاربرد روش فوق می‌تواند کارساز باشد اما از آنجا که از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند بهتر است که در اولین فرصت چمدان را به یک فروشگاه چمدان معتبر و متخصص در این زمینه ببرید.

تغییر رمز چمدان دارای قفل TSA

برای عوض کردن رمز چمدان های مجهز به قفل تی اس آی می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

این قفل نیز مانند قفل سرزیپ در صورت نو بودن (تازه خرید شده) اعداد رمز به صورت پیش فرض سه صفر هستند که جهت آزاد کردن یا تغییر رمز چمدان باید قلاب تعبیه شده بر روی قفل را رها کنید. به این صورت که قلاب را (متناسب با مکانیزم و طراحی قفل) تا حدود ۹۰ درجه بچرخانید و به سمت پایین بکشید و سپس به حالت ۱۸۰ درجه برگردید در این حالت باید تنظیمات جدید را اعمال کنید در واقع تا رمز جدید ایجاد نکنید متوجه تغییرات نمی‌شوید.

بعد از اعمال رمز جدید، جهت اطمینان بیشتر مجدد آن را تکرار کنید در پایان قلاب را به حالت قفل برگردانید. در زمان انجام فرایند تعویض و تغییر رمز چمدان نهایت دقت را داشته باشید چرا که در صورت عدم توجه کافی احتمال وارد کردن یک رمز اشتباه و در نتیجه متحمل شدن هزینه های اضافی بسیار زیاد است.

بازیابی رمز قفل چمدان tsa

بازیابی قفل چمدان tsa

در صورتی که قفل چمدان شما از نوع TSA باشد و رمز آن را به هر دلیل فراموش کرده باشید باید آن را به نزدیک ترین فروشگاه چمدان ببرید تا در صورت امکان اقدام به تغییر و باز کردن رمز چمدانتان کنند. راه دیگر نیز استفاده از قانون احتمالات و امتحان کردن اعداد از سه صفر تا 999 است که به دلیل زمانبر بودن توصیه نمی شود.

نکات خرید چمدان مسافرتی

قیمت چمدان ها با توجه به مدل، طرح، برند، جنس و میزان پایداری آن در نظر گرفته می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید یک جنس با کیفیت و استاندارد تهیه کنید توصیه می‌شود قبل از خرید تحقیقات لازم را درباره میزان اعتبار و اصالت فروشگاه و محصولاتش داشته باشید.

علاوه بر این در زمان خرید چمدان به مواردی همچون سالم بودن فنی (رمز و قفل سرزیپ) و ساختار آن توجه کافی داشته باشید. تهیه یک چمدان گران قیمت اما در عین حال با کیفیت و دارای طول عمر پایدار طبیعتا به صرفه تر از چمدانی غیر استاندارد با قیمت پایین خواهد بود. از این جهت پیشنهاد می‌کنیم نکات فوق را همواره در نظر داشته باشید.

سخن پایانی

از جمله مهم ترین عوامل موثر بر لذت بخش شدن یک سفر (کاری، تفریحی و تعطیلاتی) داشتن امنیت کافی است که بخش زیادی از این امنیت، از ایمنی  وسایل و بار همراه حاصل می‌شود. از این رو وجود یک چمدان دارای رمز و قفل مستحکم و مقاوم بسیار حائز اهمیت است. به دنبال این نکته لازم است که هنگام تغییر رمز چمدان تمام مراحل را با دقت و درست انجام دهید. برای خرید یک چمدان ایمن، کوله پشتی و کیف گردنی می توانید به سایت چمدان اکولاک کنید.

ضمن اینکه بعد از اعمال رمز و تغییرات جدید توصیه می‌شود که مراحل بستن و باز کردن رمز چمدان را مجدداً تکرار کنید تا در نهایت از مشکلات احتمالی در سفر ایمن باشید. نکات ارائه شده در این مطلب توضیحاتی کاربردی تحت عنوان آموزش تغییر رمز چمدان مسافرتی است از این رو در نظر داشتن آن ها می‌تواند خریدی مطمئن و بهینه را برایتان به دنبال داشته باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *