دسته‌بندی نشده

هزینه اضافه بار هواپیما چقدر است؟

اضافه بار هواپیما

اگر قصد مسافرت داخلی یا مسافرت خارجی با هواپیما را دارید میبایست از قوانین اضافه بار هواپیما مطلع باشید. زیرا قطعا با خود چمدان مسافرتی یا کوله باری هر چند کوچک به همراه خواهید داشت که دارای وزن معینی است و این وزن در هنگام پرواز با هواپیما اهمیت زیادی دارد. بنابراین، عدم توجه به مقدار وزن مجاز و هزینه اضافه بار میتواند برایتان مشکل ساز شود.

لازم به ذکر است که میزان بار مجاز در هر ایرلاینی متفاوت می باشد. به عنوان مثال، اگر برای مسافرت خارج از کشور با هواپیما ندانید مقدار اضافه بار مجاز چقدر است و چمدان شما سنگین تر از مقدار مجاز باشد مشمول جریمه خواهید شد. حتی اگر به مامورین ایرلاین بگویید که در چمدان شما جز لباس هیچ وسیله دیگری نیست و به خاطر فراموشی رمز و تغییر رمزچمدان چندین ساعت درگیر توضیح دادن شوید تا بلکه قفل چمدان باز شود هم فایده ای ندارد. پس بهترین کار این است که قبل از اینکه عازم سفر شوید از وزن وسایل خود و اینکه چه وسیله ای را می توانید به همراه ببرید کاملا مطلع شوید.

در این پست قصد داریم به طور کامل به اینکه هزینه اضافه بار هواپیما به چه عواملی بستگی دارد و سایر نکات مربوط به هزینه اضافه بار هواپیما بپردازیم.

مقدار وزن بار مجاز و هزینه اضافه بار

در این بخش قوانین مربوط به بار مجاز هر ایرلاین به تفکیک توضیح داده شده است.

هواپیمایی ایران ایر

در پرواز با ایرلاین هما(ایران ایر) بارها به دو کلاس اکونومی و بیزینس دسته بندی می شوند. در کلاس امونومی حداکثر مقدار بار مجاز ۳۰ کیلوگرم و در رابطه با کلاس بیزینس ۴۰ کیلوگرم می باشد.

آن دسته از مسافران که دارای کارت طلایی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) می باشند می توانند تا ۵۰ کیلوگرم بار به همراه داشته باشند.

شرکت هواپیمایی ایران ایر

هواپیمایی کیش ایر

بار مجاز کیش ایر در کلاس اکونومی حداکثر 20 کیلوگرم و در کلاس پروازی بیزینس حداکثر 30 کیلوگرم تعیین شده است.

هزینه اضافه بار هواپیمایی کیش ایر

ایرلاین زاگرس

اگر قصد سفر با هواپیمای ایرلاین زاگرس را دارید در کلاس اکونومی حداکثر بار مجاز 20 کیلوگرم خواهد بود. برای کلاس بیزینس نیز حداکثر وزن بار مجاز 30 کیلوگرم می باشد که قبل از سفر باید آن را مد نظر داشته باشید. زیرا به اندازه آموزش تغییر رمز قفل چمدان اهمیت دارد.

هزینه اضافه بار ایران زاگرس

 هواپیمایی ماهان

در این ایرلاین نیز همانند ایران ایر به دو کلاس اکونومی یا معمولی وبیزینس یا تجاری تقسیم می شوند که هزینه اضافه بار بر اساس نوع کلاس تعیین می شود.

در پرواز با این ایرلاین، قوانین اضافه بار با توجه به نوع بار و شیوه حمل آن در نظر گرفته می شود.

به عنوان مثال اگر علاوه بر چمدان در قسمت کابین هواپیما نیز بار دیگری به همراه دارید مشمول اضافه بار هواپیما خواهد بود.

شما نمی توانید هر نوع باری را با خود به داخل کابین هواپیما ببرید.برای پروازهای معمولی مقدار بار مجازی که می توان در قسمت کابین همراه داشت نیم کیلوگرم است که می تواند لباس،گوشی موبایل، دوربین،کتاب، غذای نوزاد، لپ تاپ و … باشد.

حداکثر مقدار بار مجاز برای نوزاد ۱۰ کیلوگرم است. وزن مجاز برای مایعات و نوشیدنی دو کیلوگرم می باشد.

در این ایرلاین بسته به داخلی یا خارجی بودن پرواز مقدار وزن بار مجاز و هزینه اضافه بار نیز متفاوت است.

به عنوان مثال، اگر پرواز خارجی باشد وزن مجاز چمدان در کلاس اکونومی ۳۰ کیلوگرم و در کلاس بیزینس ۴۰ کیلوگرم است. در رابطه با پروازهای داخلی وزن مجاز بارها کمتر از خارجی است. به طوری که برای کلاس اکونومی حداکثر تا ۲۰ کیلوگرم و برای کلاس بیزینس تا ۳۰ کیلوگرم بار مجاز است.

قوانین اضافه بار هواپیما

قوانین اضافه بار هواپیما شرکت هواپیمایی ایران ایر تور

در پرواز با هواپیماهای ایران ایر حداکثر بار مجاز در کلاس اکونومی 20 کیلوگرم و در کلاس بیزینس 45 کیلوگرم است. بعلاوه، امکانات ویژه ای نیز برای مسافران دارای ناتوانی جسمانی در نظر گرفته شده است. به طوری که در پرواز با کلاس اکونومی مجاز هستند علاوه بر 20 کیلوگرم بار یک وسیله حرکتی دیگر همانند ویلچر که حداکثر وزن آن 20 کیلوگرم باشد نیز به همراه داشته باشند.

حداکثر بار مجاز برای کودکان و نوزادان زیر دو سال حداکثر 10 کیلوگرم می باشد. بعلاوه می توانند علاوه بر 10 کیلوگرم بار مجاز یک کالسکه تاشو نیز به همراه داشته باشند.

هزینه اضافه بار ایران ایرتور

هواپیمایی کاسپین

طبق قوانین اضافه بار هواپیما در شرکت هواپیمایی کاسپین برای پروازهای داخلی و معمولی یا همان اکونومی مقدار بار مجاز 20 کیلوگرم می باشد. همچنین اگر قصد پرواز در کلاس بیزینس را دارید نیز وزن بار مجاز  شما 30 کیلوگرم است.

هزینه اضافه بار هواپیمایی کاسپین

قوانین اضافه بار هواپیما

ایرلاین قشم ایر نیز دارای دو کلاس پروازی اقتصادی ( اکونومی) و تجاری است که مقدار بار مجاز در کلاس اقتصادی 20 کیلوگرم و در کلاس بیزینس 30 کیلوگرم تعیین شده است. در صورتی که قصد داشته باشید کمی بیشتر از مقدار بار مجاز بار به همراه داشته باشید امکان خرید اضافه بار هواپیما وجود دارد. به عبارتی شما می توانید با پرداخت هزینه اضافه بار هواپیما جداگانه ای بار بیشتری به همراه خود بیاورید. البته توجه داشته باشیدکه مقدار بار اضافه در این شیوه نیز محدودیت هایی دارد.

هواپیمایی آتا

یکی دیگر از شرکت های فعال در این حوزه، شرکت هواپیمایی آتا تبریز می باشد که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. این شرکت دارای پروازهای داخلی و خارجی است. مقدار بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی کلاس های اکونومی و بیزینس با یکدیگر متفاوت است. برای کلاس اکونومی حداکثر بار مجاز 20 کیلوگرم و در کلاس بیزینس یا تجاری نیز حداکثر بار مجاز 30 کیلوگرم می باشد.

هزینه اضافه بار هواپیمایی آتا

هواپیمایی آسمان

آخرین ایرلاینی که می خواهیم به آن بپردازیم ایرلاین های مربوط به شرکت هواپیمایی آسمان است. ایرلاین آسمان از مهمترین ایرلاین های فعال در کشور محسوب می شود. بسیاری از افراد برای مسافرت های داخلی خود از این ایرلاین استفاده می کنند. در این ایرلاین نیز مقدار بار مجاز برای کلاس تجاری 30 کیلوگرم و برای کلاس اقتصادی 20 کیلوگرم تعیین شده است.

هزینه اضافه بار هواپیمایی آسمان

هزینه اضافه بار هواپیما به چه عواملی بستگی دارد؟

اکنون که با شرایط اضافه بار پروازی ایرلاین های مختلف آشنا شدید شاید این سوال برایتان پیش بیاید که هزینه اضافه بار هواپیما به چه عواملی بستگی دارد . در پاسخ به این سوال میبایست گفت عوامل متعددی وجود دارند که روی قیمت خرید اضافه بار هواپیما تاثیر میگذارند. از جمله این عوامل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه اضافه بار هواپیما

مقصد

اولین و مهمترین عاملی که باعث متفاوت شدن هزینه اضافه بار و میزان بار مجاز ایرلاین ها  مقصد شماست.هر چه مقصد دورتر باشد هزینه اضافه بار نیز بیشتر خواهد بود.‌

تاثیر مقصد بر هزینه هواپیمایی

کلاس پروازی

نوع کلاس پروازی که مسافر تعیین می کند نیز تاثیر زیادی روی هزینه خرید اضافه بار هواپیما دارد. همانطور که در بررسی ایرلاین های فوق گفته شد کلاس های اکونومی مقدار بار مجاز و هزینه کمتری نسبت به بیزینس دارند. با این حال امکانات این دو کلاس نیز با یکدیگر متفاوت است.

تاثیر کلاس پرواز بر هزینه هواپیما

شرکت هواپیمایی

هر شرکت هواپیمایی قوانین و شرایط پروازی خاصی دارد.بعضی از شرکت های هواپیمایی امکان حمل بار رایگان بیشتری به مسافران می دهند.

تاثیر شرکت هواپیمایی بر هزینه هواپیما

مسافرت بین المللی یا داخلی

قوانین پروازهای بین المللی در رابطه با بار مجاز و وزن چمدان نسبت به پروازهای داخلی متفاوت است که بیشتر به مقصد بستگی دارد. با این حال هر چقدر که چمدان شما سبک باشد برای مسافرت به پوشاک و وسایل خاصی نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال اگر کودکی با خود به همراه دارید به چند لباس اضافه و وسایل دیگری مثل کالسکه، پوشک، شیشه شیر و … نیاز خواهد داشت.

تاثیر مسافرت داخلی یا خارجی در هزینه هواپیما

تعداد چمدان ها

تعداد چمدان هایی که یک مسافر قصد دارد با خود به همراه داشته باشد نیز روی هزینه بار موثر است. به ازای هر چمدان اضافه مقدار وزن بار مجاز و هزینه اضافه بارافزایش خواهد یافت.

تاثیر تعداد چمدان بر هزینه هواپیما

وزن چمدان ها

یکی از مهمترین فاکتورهایی که علاوه بر تاثیر روی هزینه بار می تواند باعث کاهش هزینه اضافه بار شما شود وزن چمدان هاست. هر چه چمدان سبک وزن تر باشد هزینه اضافه بار هواپیما هم کمتر می شود. زیرا وزن چمدان نیز جزئی از اضافه بار محسوب می شود. بنابراین تا حد امکان سعی کنید هنگام خرید چمدان گزینه هایی را انتخاب کنید که سبک وزن باشند تا هزینه اضافه بار هواپیما کمتری بپردازید. علاوه بر سبکی به کیفیت چمدان و نحوه تغییر رمز قفل چمدان نیز توجه نمایید.

تاثیر وزن چمدان ها در هزینه هواپیما

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *