سفر

با نکات مهم سفر آشنا شوید.!

نکات مهم سفر

امروزه با وجود اینکه شکل سفر کردن تغییر کرده است اما باید به این نکته توجه داشت که تعطیلات و سفر راهی برای کاهش استرس است و نه افزودن بر آن. متأسفانه، ممکن است گاهی اوقات اتفاقاتی بیفتد که هر تعطیلات را به یک تجربه استرس زا تبدیل کند، مهم نیست که منطقه یا مقصد چقدر زیبا باشد. بنابراین بهتر است اولویت اول خود را لذت بردن از مسیر و مقصد انتخاب کنید و نگذارید چیزهای ساده، آرامش شما را خراب کنند.

برخی از مواردی که قادر به کنترل آن ها نیستید، مانند آب و هوا یا تاخیر در پرواز می باشند که از کنترل شما خارج می باشند؛ اما از طرفی دیگر در موارد دیگر، مانند مفقود شدن اسناد یا کارت های اعتباری دزدیده شده، می توانید بیشتر احتیاط کنید. پتانسیل این را دارد که سرگرمی شما را مختل کند، اما اگر برای آن ها آماده باشید و تدبیری بیاندیشید مجبور نیستید تعطیلات خود را به پایان برسانید.

همچنین مطالعه کنید: راهنمای خرید چمدان مسافرتی

۶ نکته مهم قبل از سفر

قبل از اینکه چمدان‌های خود را ببندید و آماده سفر شوید باید توجه داشته باشید که موارد مهمی وجود دارد که می تواند یک سفر را برای شما دلچسب و یا عذاب آور کند. به همین دلیل در ادامه به معرفی برخی از موارد ذکر شده می پردازیم تا نه تنها از اتفاقات ناگوار جلوگیری کرده بلکه نهایت لذت را از سفر خود ببرید. بنابراین برای آشنایی بیشتر با نکات مهم سفر ، تا پایان این بخش با ما همراه باشید.

  1. به سمت بدهی نروید
  2. یک راهنمای محلی استخدام کنید
  3. تورهای خود را هوشمندانه انتخاب کنید
  4. از چمدان یا کوله پشتی حمل وسایل مناسب استفاده کنید
  5. برای جلوگیری از ترافیک، سحر خیز باشید
  6. هدف لذت از مسیر است
نکات قبل از سفر رفتن

۱. به سمت بدهی نروید

این نکته یکی از مهم ترین نکاتی است که می توانیم برای سفر به شما در رابطه با آن تذکر دهیم. وقتی تصمیم به سفر می‌گیرید، بیش از توان خود خرج نکنید. اگر از یک سفر طولانی به خانه برگردید و فقط با کوهی از بدهی روبرو شوید، هر لحظه از سفرتان پشیمان خواهید شد و آرزو می کنید که ای کاش زمان به عقب بر می گشت. بنابراین با مدیریت مالی درست تا حد امکان از خرج های بیهوده پرهیز کنید.

شاید خنده دار باشد اما اگر هنوز توان مالی سفر بین المللی را ندارید، در حیاط خلوت خود ماجراجویی کنید. جدای از شوخی، گاهی اوقات به دلیل نداشتن شرایط مالی مناسب، بهتر است به شهرهای کم خرج تر سفر کرده و در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید. اجازه دهید این موضوع را با ذکر مثالی برایتان توضیح دهیم؛ تصور کنید موجودی حساب شما حدود بیست میلیون تومان می باشد و هزینه بلیط و هتل حدود هجده میلیون تومان می شود. آیا دو میلیون تومان برای مدت زمانی که آنجا هستید، کافی است؟ آیا نیاز به قرض کردن نخواهید داشت؟ مطمئنا مجبور به قرض گرفتن مبلغی خواهید شد و پس از مدتی تحت فشار قرار می گیرید. پس پیش از اینکه وارد فرایند قرض گرفتن شوید به این فکر کنید که آیا ارزشش را دارد؟ بنابراین همواره سفری را انتخاب کنید که هزینه مناسب با بودجه را برای شما دارد.

نکات مهم سفر

۲. یک راهنمای محلی استخدام کنید

یکی از مهمترین نکات سفر این است که یک راهنمای محلی استخدام کنید. با استخدام راهنماهای محلی، به طور مستقیم از اقتصاد محلی حمایت می کنید. به علاوه، استخدام افراد محلی به شما در صرفه جویی در هزینه کمک زیادی می کند. وقتی تورهای خارج از کشور و یا آنلاین را رزرو می کنید، به واسطه، اپراتور تور و کرایه هزینه زیادی پرداخت می کنید. با این وجود وقتی به صورت محلی رزرو می کنید، پول مستقیماً به جیب آن شخص می رود. به علاوه، این یک راه عالی برای پیدا کردن دوستان جدید و غوطه ور شدن در فرهنگ محلی به شمار می رود.

راهنمای محلی برای سفر

۳. تورهای خود را هوشمندانه انتخاب کنید

از دیگر نکات مهم در مورد سفر می توان به انتخاب تور مناسب اشاره کرد. مسلما هنگام سفر اگر قصد انتخاب تور را داشته باشید، با گزینه های زیاد و البته وسوسه انگیزی رو به رو می شوید؛ توجه داشته باشید که از عجله در انتخاب تور مورد نظر خودداری نمایید. در این صورت می توانید تورها را با آرامش و دقت مشاهده کرده و در نهایت انتخابی عقلانی و با توجه به بودجه خود نمایید.

تورهای مناسب سفر

۴. از چمدان یا کوله پشتی حمل وسایل مناسب استفاده کنید

از آنجایی که در سفر نیاز به همراه داشتن، وسایل خود دارید، بهتر است تا چمدان یا کوله پشتی و همچنین کیف گردنی مناسب این کار را داشته باشید. ذکر این نکته نیز قابل توجه است که استفاده از چمدان های بی کیفیت نه تنها به وسایل شما آسیب می زند بلکه حتی ممکن است به دلیل کیفیت پایین و نا مناسب بودن، چمدان یا کوله پشتی مورد نظر خراب شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا بهترین چمدان های موجود در بازار با قفل tsa را تهیه نمایید. از جمله فروشگاه های با سابقه ای که به فروش چمدان، مشغول هستند، می توان به سایت اکولاک ایران (نمایندگی چمدان اکولاک در تهران) اشاره نمود. این فروشگاه علاوه بر ارائه بهترین برندهای چمدان، قیمت مناسبی نیز ارائه می دهد.

مطالعه این مقاله نیز برایتان مفید است: چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم؟

نکات مهم در مورد سفر

۵. برای جلوگیری از ترافیک، سحر خیز باشید

همانطور که می دانید بعد از ظهرها شلوغ ترین زمان در جاده ها می باشد؛ چراکه افراد زیادی در این ساعات تصمیم به برگشت و یا آغاز سفر می گیرند. به همین دلیل اگر قصد ندارید تا در ترافیک گیر کنید و مدت زمان زیادی از شما تلف شود، پیشنهاد می کنیم که سحر خیز باشید. معمولا رانندگانی که قصد سفر در جاده را در ساعات ابتدایی ظهر دارند، روز قبل را به استراحت کردن و خوابیدن اختصاص می دهند. لازم به ذکر است برخی از راننده ها برای جلوگیری از ماندن در ترافیک، نصف شب نیز اقدام به حرکت می کنند. با این وجود حتما توجه داشته باشید که رانندگی در تاریکی شب، خطرات خود را دارد و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که فقط اگر راننده حرفه ای هستید و احساس خوبالودگی نمی کنید، این کار را انجام دهید. در غیر اینصورت رانندگی در ساعات ابتدایی صبح بسیار بهتر و البته کم خطر تر است.

سحرخیزی برای سفر

۶. هدف لذت از مسیر است

از دیگر نکات مهم سفر می توان به این موضوع اشاره کرد که عده زیادی این تصور را دارند که باید به شهر مقصد خود برسند تا لذت بردن از سفر را آغاز کنند؛ غافل از اینکه مسیر سفر نیز جذابیت های مخصوص به خود را دارد و در صورت اینکه تنها به فکر رسیدن به مقصد باشید، تمامی لذت هایی که در مسیر سفر وجود دارد را از دست خواهید داد. بنابراین در هنگام سفر حتما به مسیر اطراف خود، درختان سرسبز، آبادی های جذاب و… توجه ویژه ای داشته باشید. نکته مهم دیگر این است که هرگز در هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید.

شاید برایتان مفید باشد: بهترین چمدان برای سفرهای خارجی

نکات ضروری قبل از سفر

جمع بندی

همانطور که در این بخش اشاره کردیم برای تجربه یک سفر خوب، آشنایی با نکات ضروری قبل از سفر دارای اهمیت زیادی می باشد. البته که تنها رعایت این نکات گفته شده در این مقاله برای یک سفر خوب کافی نبوده و نکات بیشتری در این خصوص باید رعایت شود. با این وجود این نکات را می توان به عنوان نکات اولیه در نظر گرفت تا یک سفر نسبتا خوب را تجربه کرد. به زبان ساده مدیریت مالی یکی از نکات مهم سفر می باشد که با رعایت آن می توانید به آسانی از فرو رفتن در بدهی و پشیمانی در آینده جلوگیری نمایید. همچنین این موضوع به شما کمک می کند تا در دیگر جنبه های زندگی خود نیز حسابگر بوده و از نظر هوش مالی پیشرفت قابل توجهی بکنید. از طرفی دیگر سحر خیزی برای نماندن در ترافیک های طاقت فرسا نیز عاملی بسیار مهم می باشد که پیشنهاد می کنیم آن را نیز در هنگام سفر در نظر بگیرید، شاید کمی سخت باشد اما ارزشش را دارد. با این وجود توجه داشته باشید که هرگز در هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید و در صورت احساس خواب آلودگی، ماشین را در پارکینگ های مخصوص جاده ای پارک کرده و استراحت کنید.

کلام آخر

برای خرید انواع چمدان و کوله مسافرتی و همچنین اطلاع از قیمت چمدان می توانید از سایت اکولاک کمک بگیرید. اکولاک ایران یک سایت و فروشگاه اینترنتی معتبر در زمینه فروش چمدان مسافرتی و کوله پشتی است که می توانید سفارش و خریدهای خود را از طریق این سایت انجام دهید. ممنون از اینکه در پایان این بخش با موضوع ” با نکات مهم برای مسافرت آشنا شوید ” با ما همراه بودید.

سوالات متداول

اگر بودجه کافی برای سفر به خارج از کشور را نداریم، چه راهکارهایی برای سفر در داخل کشور وجود دارد؟

  • سفر به شهرهای کم‌هزینه‌تر داخل کشور
  • استفاده از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و محلی
  • سفر در فصل‌های کم‌گردشگر
  • استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
  • پخت و پز غذا به جای صرف غذا در رستوران‌ها
  • انجام فعالیت‌های تفریحی رایگان یا کم‌هزینه

به غیر از سحرخیزی، چه راهکارهای دیگری برای جلوگیری از ترافیک در سفر وجود دارد؟

  • استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریاب و انتخاب مسیرهای کم‌ترافیک
  • سفر در ساعات غیر شلوغ (مانند صبح زود یا شب)
  • استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
  • استفاده از خدمات تاکسی‌های آنلاین
  • سفر با قطار یا هواپیما

در انتخاب تور مناسب چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

  • نوع سفر مورد علاقه خود (ماجراجویانه، فرهنگی، تفریحی و …) را مشخص کنید.
  • بودجه خود را برای سفر تعیین کنید.
  • نظرات و تجربیات سایر مسافران را در مورد تورهای مختلف مطالعه کنید.
  • سابقه و اعتبار شرکت برگزار کننده تور را بررسی کنید.
  • برنامه سفر و خدمات ارائه شده در تور را به دقت مطالعه کنید.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *