چمدان

راهنمای خرید چمدان مسافرتی

راهنمای خرید چمدان مسافرتی

تهیه چمدان مناسب همیشه جزء یکی از دغدغه های اصلی خریداران بوده و از همین روی مطالعه راهنمای خرید چمدان مسافرتی یک امر مهم برای متقاضیان آن تلقی می شود. ما در این مقاله به دنبال این هستیم که نکات ساده اما مهمی را پیش از خرید چمدان مسافرتی با شما در میان بگذاریم.

بدیهی است که با توجه به قیمت بالای این محصولات قصد دارید که خریدی منطقی و در عین حال مقرون به صرفه داشته باشید. پس چه بهتر که چمدانی مرغوب، با ماندگاری بالا، استاندارد و منحصر به فرد را خریداری کنید. پس در برای آشنایی با نکات مهم خرید چمدان مسافرتی در ادامه با ما همراه شوید.

فهرست مطالب این نوشته

راهنمای خرید چمدان

راهنمای خرید چمدان

چمدان های زیادی دارای جنس و مدل های مختلف در بازار موجود است. از این رو انتخاب یک جنس استاندارد و در عین حال به صرف دشوار می‌شود.

در واقع، وجود جنس های نامرغوب به ظاهر اصل انتخاب ایمن را دشوار کرده است. از این جهت بهترین راهنمای خرید چمدان، شناخت دقیق مشخصات یک چمدان خوب است که شامل موارد زیر می‌شود:

طول عمر چمدان

برای اینکه چمدان مورد نیازتان کیفیت و عمری طولانی و بهینه داشته باشد به پرداخت پول زیاد بستگی ندارد. بلکه آگاهی از مرغوب ترین جنس و متریال به کار رفته در ساختار چمدان است که تاثیر قابل توجهی در دوام و کارایی پایدار آن دارد.

بنابراین یکی از نکات خرید چمدان مسافرتی این است که قبل از خرید سعی کنید بهترین جنس های چمدان را بشناسید.

راهنمای ابعاد و وزن چمدان

راهنمای خرید چمدان

یکی از مهم ترین نکاتی که در راهنمای خرید چمدان مسافرتی باید به آن توجه کنید وزن و ابعاد چمدان است. اساساً، ابعاد نقش حائز اهمیت در مطلوب بودن یک چمدان دارد. چرا که خود، به عنوان وسیله ای برای حمل و نگهداری شناخته می‌شود از این جهت اگر خیلی بزرگ یا بیش از حد کوچک باشد کارایی رضایت بخشی نخواهد داشت.

شما باید متناسب با نیازتان یک جنس دارای ابعاد استاندارد را انتخاب کنید. ابعادی که در حین داشتن وزنی سبک و قابلیت جا به جایی و نگهداری تمام احتیاجات شما را داشته باشد.

از دیگر نکات مهم خرید چمدان، وزن و اندازه چمدان مسافرتی است بدین منظور در نظر داشتن آن ها می‌تواند منجر به یک انتخاب ایده آل و به صرفه شود.

ابعاد و وزن چمدان باید متناسب با ظرفیت و شرایط حمل و نقلتان انتخاب شود تا در مواقع اضطرار دچار مشکل و دردسر نشوید. چرا که گاهی ممکن است ناچار باشید با عجله حرکت کنید تا از پرواز یا اتوبوس جا نمانید. مهم تر اینکه اغلب مواقع تنها هستید از این رو اگر وزنی و اندازه ای بیش از توان خود تهیه کنید علاوه بر ناراحتی ناشی از حمل، دچار دردهای جسمی و عضلانی هم می‌شوید.

جنس چمدان

 راهنمای خرید چمدان مسافرتی

اما می رسیم به حیاتی ترین نکته در راهنمای خرید چمدان خوب که جنس آن است. دو جنس بدنه بسیار رایج چمدان چمدان پارچه ای یا سافت کیس و چمدان هارد کیس هستند. چمدان های از جنس سافت دارای ساختار و بافتی نرم هستند که به آسانی می توانید ملزومات خود را در آن بسته بندی کنید.

علاوه بر این خیلی راحت در محیط های تنگ و فضای کم، قرار می‌گیرد. لایه بافت سطحی چمدان از جنس نایلون یا پلی استر و یا ترکیبی از هر دو است.

چمدان هارد کیس نیز مجهز به بدنه ای محکم، مقاوم و در عین حال، فوق العاده سبک هستند این جنس چمدان ها به نسبت های جنس های نرم انعطاف پذیری پایین تری دارند. قابلیت حفاظت عالی از وسایل سفر  را دارند ضمن اینکه از محفظه و فضای اضافی کمتری برخوردار هستند.

ضد آب بودن چمدان

در ادامه راهنمای خرید چمدان باید به این نکته توجه کنید که آیا مکان و زمان مسافرت شما با روزهای بارانی همراه است یا خیر؟ انتخاب یک چمدان، با متریال مقاوم در برابر رطوبت، دارای ضخامت و بافت عالی سخت نفوذپذیر می تواند در زمان برف و باران تاثیرات قابل توجهی در جلوگیری از خیس شدن وسایلتان داشته باشد.

البته برای افزایش بهینه بودن چمدان در این مورد توصیه می شود از کاور دارای جنس برزنتی استفاده کنید که فارغ از محافظت در برابر رطوبت، خط و خش، مانع از کثیف شدن چمدان نیز می‌شود.

چرخ ها و دسته های چمدان

چرخ ها و دسته های چمدان

چرخ های چمدان نیز از دیگر موارد موثر در بهبود و افزایش کارایی آن و شاید یکی از نکات مهم در خرید چمدان است. تعبیه کردن چرخ در انواع و مدل های مختلف چمدان عمدتاً به دو صورت رولر یا دو چرخ و اسپینر یا چهار چرخ انجام می‌شود. هر دو نوع، ویژگی مفید و ایرادهای اندکی دارند و در واقع، متناسب با نیاز، شرایط کاری و زندگی شما می توانند کاربردی باشند.

نوع دو چرخ معمولا برای موقعیت هایی که عجله دارید مناسب است چرا که سبک بودن چمدان را به دنبال دارد، اما با این حال، ممکن است جهت توقف تعادل زیادی نداشته باشد و سریعاً به سمت جلو واژگون شود. در حالی که مدل چهار چرخ علی رغم داشتن وزن بیشتر (به نسبت دو چرخ) در به راحتی می ایستد و همچنین در همه زوایا قابل حرکت است. هر دو مدل بنابر شرایط و موقعیت می تواند مفید باشد.

دسته چمدان باید دارای ساختار و قابلیت استاندارد باشد. برای مثال به راحتی و بدون گیر کردن شل شدن و لق زدن رفت و برگشت داشته باشد. امکان تنظیم ارتفاع برایش در نظر گرفته شود.

معروف ترین دسته های تعبیه شده برای ساختار چمدان های مدرن و امروزی، از نوع ترولی یا تلسکوپی است. یکی از دلایل اصلی در محبوبیت و پرطرفدار بودن این نوع دسته، مقاومت و استحکام بالا و همینطور قابلیت تنظیم ارتفاع در آن است. چرا که از خم شدن جهت گرفتن دسته جلوگیری می‌کند.

قفل و زیپ چمدان

در راهنمای خرید چمدان مسافرتی باید به این نکته اشاره شود که هر چه میزان کیفیت متریال به کار رفته در بدنه چمدان مهم است؛ جنی و کیفیت زیپ و قفل ها نیز اهمیت دارند.

در نظر داشته باشید که چمدان عمدتاً وسیله سفر است و به عبارتی، شما تمام مدارک، وسایل مهم و ضروریتان را در آن قرار می‌دهید. بنابراین واجب است که از امنیت بالا برخوردار باشد تا در طول سفر متحمل دردسر و خسارات جبران ناپذیر نشوید.

پس هنگام خرید حتماً نسبت با داشتن قفل و سالم بودن آن حساسیت و دقت بالایی داشته باشید. زیپ های چمدان نیز باید متناسب با کیفیت و جنس آن دارای مقاومت و استحکام بالایی باشند. همینطور شامل قابلیت قفل خور بودن نیز بشوند.

 

آبی فیروزه ای
سورمه ای
صورتی کم رنگ
مشکی

چمدان اکولاک مدل سِلِسترا XA⁣

۴۵,۶۳۰,۰۰۰ تومان
سبز
صورتی
نارنجی
خاکستری تیره
طوسی روشن
فسفری

چمدان اِکولاک مدل فیـوژن

۲۹,۴۳۰,۰۰۰ تومان

امکان افزایش ظرفیت چمدان

از موارد دیگری که باید در راهنمای خرید چمدان آن ها را حتماً در نظر داشته باشید، کیفیت تسمه ها و قابلیت بیشتر کردن حجم چمدان است. در این راستا، تعدادی از چمدان نظیر پلی پروپیلن و سافت مجهز به زیپ افزایش ظرفیت که در صورت اعمال حدود ده درصد فضای بیشتری را برای چمدان ایجاد می‌کنند.

وجود تسمه درون چمدان کمک شایان توجهی به بسته و تقسیم بندی منظم و مرتب ملزومات خواهد کرد. بر این اساس لازم است که از انعطاف پذیر و قابلیت تنظیم مطلوبی برخوردار باشد تا هم نظم لازم را ایجاد کند و هم وسایل را به صورت ثابت در جای خود نگه دارد.

انواع متریال چمدان

انواع متریال چمدان

چمدان های مسافرتی در جنس های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند که در بخش از راهنمایی خرید برخی از با کیفیت ترین جنس های آن ها را معرفی خواهیم کرد.

چمدان برزنتی

یکی از معمول ترین و در عین حال رایج ترین جنس های چمدان از نوع برزنت است که به طور کلی مقاومت و ماندگاری بالایی دارد اما در صورت تماس با رطوبت زیاد می تواند بوی بدی را تولید کند.

چمدان چرم

جنس دیگر چمدانی های چرمی است که علاوه بر دوام بالا دارای طراحی و ظاهری شیک و زیبا هستند. البته به لحاظ قیمت اندکی گران تر از سایر جنس ها هستند.

چمدان چرم

چمدان پلی کربنات

یکی از بادوام ترین و سبک ترین متریال های چمدان پلی کربنات است. چمدان های پلی کربنات در مقابل لکه ها وخراش ها مقاومت خوبی دارند و می توانند از بروز خراش های احتمالی جلوگیری کنند. از طرف دیگر چمدان های پلی کربنات از رنگ ها و طرح های متنوعی برخوردار هستند.

چمدان پلی پروپیلن

چمدان های پلی پروپیلن مناسب مسافرانی است که به دنبال چمدانی با بدنه سخت و مقاوم هستند. این نوع چمدان ها از کیفیت چمدان های پلی کربنات برخوردار هستند و نسبت به آنها قیمت کمتری دارند.

چمدان ABS

چمدان های ABS از جنس پلاستیک جامد ساخته می شوند و از نظر مقاومت و استحکام از چمدان های جنس پلی کربنات وزن پایین تری را دارا می باشند. از جمله ویژگی های این جنس از چمدان ها انعطاف پذیری بالا و مقاوم بودن آن دانست.

راهنمای خرید چمدان مسافرتی

چمدان مسافرتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

قبل از خرید، بهتر است به نکته های مهم برای خرید چمدان فکر کنید. توقف نهایی سفر ما کجاست؟ آیا قصد خروج از ایران و سفر به خارج از کشور را دارید؟ کدام فصل از سال قصد سفر دارید؟ به جزئیاتی مانند ساختار چمدان، وزن و اندازه و همچنین اینکه آیا فضای کافی برای همه لوازم جانبی شما وجود دارد یا خیر نیز باید توجه کنید. در ادامه، ما یک نمای کلی از چمدان مسافرتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ ارائه می دهیم و توصیه هایی در مورد نحوه انتخاب چمدان مسافرتی با کیفیت ارائه می دهیم. برای انتخاب و خرید چمدان چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟ ما در اینجا به جزئیات در مورد عناصر مختلف چمدان سفر، از جمله مواد، کاربردی بودن آن و زیبایی شناسی خواهیم پرداخت.

قفل

برخی از چمدان ها دارای قفل های رمزدار هستند که قفل و باز کردن کیف شما را ساده و سریع می کند و در عین حال امنیت کافی را نیز به همراه دارد. یک کلید برای قفل کردن برخی از چمدان ها لازم است. قفل چمدان TSA نیز برای سفرهای بین المللی و مهاجرتی استفاده می شود. اگر احیانا کلید خود را گم کنید یا بنا به هر دلیلی همراه خود نداشته باشید، پلیس فرودگاه به راحتی میتواند قفل چمدان شما را باز نماید.

قفل چمدان

زیپ دوجداره

از آنجایی که اگر دزد بخواهد زیپ چمدان را پاره کند نمی تواند از زیپ Doom عبور کند، زیپ دو جداره برای جلوگیری از سرقت چمدان و محتویات آن در نظر گرفته شده است. برخی از چمدان ها از پارچه های برزنتی، کتان یا کنفی ساخته شده اند که ضد آب، ضد خش و ضد لک هستند. شاید زیبایی این چمدان ها شما را راضی کند، اما برای کیفیت، چرم یا مواد محکمی مانند پلی کربنات را توصیه می کنیم که برای بافتن این چمدان ها استفاده می شود.

زیپ چمدان

چهارچرخ بودن

برخی از این چمدان ها دارای دسته هایی هستند که به آنها کمک می کند تا روی دو چرخ بچرخند، اما پایداری کمتری نسبت به چمدان های چهار چرخ دارند. حمل و جابجایی این چمدان ها روی فرش، موکت و تمام سطوح زمین ساده تر است. اگر چمدان شما دارای قفل چرخ باشد، در طول سفر امنیت بیشتری خواهد داشت. برخی از چمدان های چهار چرخ دارای قفل چرخ هستند که مانع از چرخش چمدان ها حتی بر روی تپه می شود.

چهارچرخ بودن چمدان

گارانتی زمان خرید

لازم به ذکر است که داشتن گارانتی ضمانت خرید بسیار مهم است؛ زیرا نشان دهنده کیفیت بالای کالا و اعتبار فروشگاه و برندی است که از آن خرید می کنید.

قابلیت رجیستر کردن

بازار مملو از چمدان های هوشمند است که به عنوان یک انقلاب در فناوری چمدان های مسافر دیده می شود. برخی از کیف ها را می توان ردیابی کرد، که اگر کیف خود را گم کنید یا جابجا کنید، یک ویژگی ارزشمند است. یک چمدان مناسب باید دارای محفظه های متعددی باشد که بتوان از آن برای وسایل مختلف مانند حمام، اتاق خواب، لباس بیرونی یا لوازم ورزشی و شنا استفاده کرد، البته در صورت لزوم و غیره. همچنین باید دارای چیدمان ها و قطعات داخلی کارآمد باشد.

ترازوی داخلی چمدان

هزینه بار اضافی بیشتر از پرداخت مالیات است، بنابراین با خرید یک چمدان با ترازوی داخلی، می توانید تعیین کنید که چه تعداد کالا را باید بسته بندی کنید و همراه خود بیاورید. برای این کار می توانید از چمدان های کوچکتر نیز استفاده کنید. به دلیل فلزی که در آنها وجود دارد، برخی از چمدان ها سنگین تر از بقیه هستند و وزن واقعی دارایی های شما را پنهان می کنند. بنابراین، بهتر است برای دریافت راهنمای خرید چمدان مسافرتی به این جنبه توجه کافی داشته باشید.

چمدان مسافرتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

نکات و راهنمای خرید چمدان مسافرتی چیست؟

استحکام و دوام چمدان ، بدنه محکم چمدان در مقابل ضربه امکان شکستن یا ترک خوردن آن وجود دارد؛ اما ضریب حفاظت بیشتری را برای وسایل داخل آن در مقابل ضربه، رطوبت و… فراهم می کند.

ابعاد و اندازه چمدان مسافرتی باید به گونه ای باشد که هم نیاز های شما را برطرف کند، و هم قابلیت حمل آسانی داشته باشد و به راحتی در اتوبوس، ماشین و هواپیما جای گیرد. و همچنین چمدان های سبک تر، حمل و نقل آسان تری را فراهم می کنند.

برای خرید چمدان مسافرتی، باید به چند نکته توجه کنید. ابتدا باید به سبک سفر خود توجه کنید. اگر معمولا با هواپیما سفر می کنید، بهتر است چمدان هایی با ساختار محکم و سخت را انتخاب کنید. در صورتی که به دنبال چمدانی برای سفرهای جاده ای هستید، چمدان های انعطاف پذیر مناسب تر هستند. همچنین، برای سفر با کشتی یا هواپیما، مدل های مستحکم و صاف پیشنهاد می شود.

بعد از توجه به سبک سفر، به اندازه ی مناسب نیز توجه کنید. این موضوع عمدتاً به طول سفر و محدودیت های حمل بار در سفرهای هوایی مربوط می شود.

برای اطلاع از راهنمای خرید چمدان مسافرتی، موارد زیرا هم در نظر بگیرید:

چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم؟

برای جا دادن وسایل سفر در یک چمدان کوچک، می توانید از ترفندهای زیر استفاده کنید:

  • برای لوازم بهداشتی، ظروف مناسب همراه داشته باشید.
  • ابتدا لباس های خودتان را رُل کنید و سپس در چمدان مسافرتی قرار دهید.
  • وسایل مورد نیاز و سنگین خود را به طور مساوی بین چمدان ها تقسیم نمایید.
  • برای جداسازی وسایل، از پلاستیک های جداساز استفاده کنید.
  • از کیف های کوچک مخصوصی برای داخل چمدان استفاده کنید.
  • همچنین می توانید مدارک و وسایل دم دستی خود را در یک کیف پاسپورتی گردنی قرار دهید تا درصورت نیاز دسترسی به آن ها آسان تر باشد.

چرا باید به راهنمای خرید چمدان مسافرتی دقت کنیم؟

خرید چمدان خوب

هدف ما از ارائه راهنمای خرید چمدان، کمک به شما جهت خرید محصولی ایده آل است. چرا که بهره بردن از یک چمدان با کیفیت و منحصر به فرد علاوه بر کارایی منطقی، ماندگاری بهینه و دراز مدت، از مزیت های دیگری نظیر موارد زیر نیز برخوردار است:

راحتی و امکان جابجایی چمدان

حمل طولانی مدت کوله پشتی یا کیف های دستی، گرفتگی عضلات و درد ناحیه شانه، کمر و گردن را به دنبال خواهد داشت که به تدریج می‌تواند به مشکلات جدی تری تبدیل شود. در حالیکه چمدان هیچ یک از این مشکلات را ندارد.

راحتی چمدان

حفاظت از وسایل درون چمدان

به دلیل بدنه مقاوم چمدان اجسام داخل چمدان به هیچ عنوان آسیب نخواهند دید؛ مگر اینکه میزان ضربه به قدری مهلک باشد که بدنه چمدان خود دچار آسیب شود. این مزیت در هیچ کدام از دیگر ابزار مسافرت نظیر کوله پشتی و ساک دیده نمی شود.

امکان چینش منظم و متناسب با نیاز

از دیگر مزیت های عالی استفاده از یک چمدان با کیفیت این است که برخلاف کوله پشتی و ساک های دستی، قابلیت تقسیم بندی و حفظ وسایل شما در نظم و ترتیب دقیقی را دارد. چرا که در چمدان، بخش های زیادی از طریق زیپ و روکش پارچه ای یا توری ایجاد شده است.

از این رو می‌توانید هر چیزی را به فراخور اهمیت و ضرورتش، در محل قابل دسترس راحت و سریع قرار دهید بدون اینکه نیاز باشد تمام محتویات چمدان را خالی کنید.

چینش منظم چمدان

ایمنی بالای چمدان

ساختار اغلب چمدان برندهای معروف به دلیل مجهز بودن به قفل، از امنیت زیادی برخوردار خواهد بود. بهره بردن از این مدل چمدان ها برای مسافرت های حساس کاری و خارجی بسیار مناسب و مطمئن است.

بهترین برند چمدان مسافرتی

بهترین برند چمدان مسافرتی

برندهای زیادی در عرصه تولید چمدان فعال هستند که برخی از آن ها به مرور زمان، در اثر تولیدات بی کیفیت و قیمت های  بسیار بالا، اعتبار خود را از دست داده‌اند. بنابراین اگر قصد تهیه یک کالای رضایت بخش را دارید، توصیه می‌شود قبل از اقدام سعی کنید از معروف ترین برندهای بازار شناخت کافی داشته باشید.

برند چمدان اِکولاک

برند چمدان اِکولاک

برند چمدان اِکولاک یکی از معروف ترین تولیدکنندگان چمدان مسافرتی است که محصولات آن در ایران با استقبال خوبی همراه بوده است. تنوع بالای مدل محصولات، کیفیت بالای متریال به کار برده شده در ساخت چمدان، استفاده از یراق آلات با کیفیت و طراحی کاربردی آن می تواند مهم ترین دلایل پرفروش بودن محصولات این برند باشند. اما این محصول با توجه به قیمت مناسب همراه با کیفیت بالا در فروشگاه اِکولاک ایران به فروش می رسد.

برند چمدان کانوود

برند چمدان اِکولاک

برند چمدان کانوود با سال ها تجربه در زمینه تولید کیف، کوله پشتی و چمدان امروز توانسته سهم مناسبی از بازار چمدان ایران را نصیب خود کند. چمدان های این بنرد در مدل های مختلف و با کارایی متفاوت طراحی شده اند و از این رو هر فرد با هر میزان نیاز به چمدان می تواند مدل مورد نر خود را انتخاب و خریداری نماید. قیمت مناسب این محصولات در مقایسه با کیفیت بالای آن ها از دیگر دلایل پرفروش بودن آن ها به شمار می رود.

عوامل موثر بر راهنمای خرید چمدان مسافرتی

راهنمای خرید چمدان مسافرتی

در بیشتر مواقع قیمت چمدان تاثیر قابل توجهی در کیفیت و ماندگاری آن دارد. البته این بدان معنا نیست که چمدان دارای قیمت مناسب و به صرفه، از مرغوبیت لازم برخوردار نباشد. اما از آنجا که افراد سودجو زیادی جنس های تقلبی را در قالب اورجینال با قیمت های سنگینی به مشتریان می‌فروشند. از این رو بهتر است که قبل از خرید درباره میزان اعتبار فروشگاه مورد نظر و محصولات آن تحقیقات لازم را داشته باشید.

البته در این زمینه در نظر داشتن نکات راهنمای خرید چمدان می تواند مفید و کافی باشد. ضمن اینکه در فروشگاه اِکولاک ایران(نمایندگی چمدان اکولاک در تهران) امکان بررسی قیمت و مشخصات مدل های مختلف چمدان در بهترین برند و جنس و همینطور دریافت مشاوره رایگان و کاربردی پیش از ثبت سفارش فراهم است.

جمع بندی

ما در این مقاله تلاش کردیم در جواب به سوال چه چمدانی بخریم؟ پاسخی جامع ارائه دهیم. در نظر داشته باشید که یک چمدان دارای طول عمر بالا هر چقدر هم از نظر هزینه، سنگین باشد، به صرفه است چرا که با خرید آن، برای سالیان زیاد و طولانی بی نیاز از خرید چمدان خواهید شد و این خود، نوعی صرفه جویی است.

با این اوصاف بهتر است که در صورت نیاز، ابتدا حجم میزان لباس و ضروریات خود را با دقت بررسی کنید و سپس اطلاعات لازم را درباره چمدان مورد نیازتان را کسب و در نهایت از طریق یک فروشگاه مطمئن و معتبر خرید خود را انجام دهید.

سوالات متداول

آیا اکولاک  ایران همه برندهای چمدان را پوشش می دهد؟

خیر، اکولاک ایران فقط نماینده شرکت اکولاک ژاپن، در ایران است

چمدان‌های هوشمند چه مزایایی دارند؟

۱. ردیابی و پیدا کردن آسان چمدان در صورت گم شدن یا دزدیده شدن.

۲. قفل‌های امن و قابل اعتماد که از طریق اپلیکیشن موبایل قابل کنترل هستند.

3.7/5 - (3 امتیاز)