چمدان

آموزش شستشوی چمدان مسافرتی

آموزش شستشوی چمدان مسافرتی

شستشوی چمدان مسافرتی چگونه انجام می شود؟ این سؤالی است که ممکن است در ذهن اغلب شما (بنا بر جنس و کیفیت چمدانتان) ایجاد شود.

از این جهت، در مقاله حاضر قصد داریم به صورت تخصصی به تحلیل و بررسی این سؤال بپردازیم تا در نهایت راهنمایی های لازم و همینطور روش های شستشوی چمدان در دسترس شما قرار گیرید. بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

همه ما هنگامی که قصد مسافرت داریم سعی می‌کنیم با بهترین لباس و وسایل سفر راهی شویم. در واقع، حتی اگر نیاز به خرید لوازم جدیدی هم نداشته باشیم برای اینکه در سفرمان ظاهری آراسته و مرتب داشته باشیم، سعی می‌کنیم قبل از حرکت کلیه ملزومات همراهمان را تمیز و پاکیزه کنیم.

از طرفی یکی از مهم ترین و در واقع، کاربردی ترین وسیله همواره همراهمان، چمدان است که علاوه بر محلی جهت نگهداشت و حمل لوازم مهم تر، تأثیر قابل توجهی هم در تمیز نگه داشتن و آسیب ندیدن آن ها دارد. در واقع چمدان مسافرتی نقش یک محافظ و سپر را برای وسایل درون آن دارد.

بر این اساس، مراقبت و پاکیزه نگه داشتن این وسیله مهم و ضروری هم در آراستگی و جذابیت بصری ما مؤثر خواهد بود و هم برای سالم حمل کردن سایر لوازممان، کاربردی است. با این اوصاف، در ادامه به صورت جامع شرح خواهیم داد که چطور چمدان را تمیز کنیم؟

چگونه چمدان را بشوییم؟

طریقه شستن چمدان

طریقه شستشوی چمدان با توجه به نوع و جنس الیاف و پارچه به کار رفته و همینطور جنس دسته و چرخ ها، قفل tsa چمدان متفاوت است. از این جهت لازم است که فرایند شستشو را متناسب با کیفیت و جنس چمدان خود انجام دهید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید.

با این حال این توضیح کلی را در نظر داشته باشید تا در ادامه به طور اختصاصی روش های شستشوی چمدان های مختلف را آموزش دهیم.

ابتدا این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از چمدان ها (فایبر و قدیمی) به دلیل اینکه تعدادی از قطعات آنها فلزی هستند از این رو نسبت به رطوبت حساسند و به عبارت دیگر در صورت تماس با آب ممکن است دچار خوردگی یا زنگ زدگی شوند. بر همین اساس (در صورت جدا شدن) اجزای مستعد زنگ زدن باید جدا شوند و سپس شستشو انجام گردد.

یکی از روش های رایج و در عین حال ساده تمیز کردن چمدان، استفاده از جاروبرقی است که در مدتی کوتاه، تمام گوشه و کنارهای چمدان را بهترین شکل ممکن تمیز می‌کند.

بعد از مراحل خالی کردن و جارو کردن چمدان، باید آستر و لایه های تعبیه شده در آن را جدا کنید (در صورت قابلیت جدا شدن) و با مقداری شوینده و آب ولرم آن را شستشو دهید.

توجه داشته باشید که هنگام شستشوی چمدان مسافرتی، آستر و لایه داخلی را نباید در ماشین لباسشویی قرار دهید. به این دلیل که معمولاً جنس آن ها از نوع برزنت است به همین دلیل شستشو از طریق لباسشویی می تواند خوردگی و پاره شدن را به دنبال داشته باشد.

چمدان های مختلف را چگونه باید شست؟

طریقه شستشوی چمدان مسافرتی

چمدان از دسته کالاهایی است که بنا بر جنس، طرح، مدل، قابلیت ها و همینطور میزان اعتبار و محبوبیت برند مربوطه معمولاً از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار می باشد. بنابراین باید در مراقبت و شستشوی آن دقیق و حساس باشید تا کارایی درازمدت و مطلوبی برایتان داشته باشد.

برای مثال در صورتی که چمدانتان در دسته گران قیمت ها قرار می‌گیرد، توصیه می‌شود که آن را با آب نشوید. مطمئن ترین شیوه تمیز کردن چمدان های گران و دارای اجزای فلزی، لکه گیری است.

به عبارت دیگر در زمان شستشوی چمدان مسافرتی ابتدا خمیری از جوش شیرین (به میزان استاندارد در یک قاشق غذا خوری آب) درست کنید. سپس با استفاده از یک مسواک کهنه به آرامی بین درزها، شکاف و سطوح چمدان می‌کشید. در انتها از طریق یک پارچه نرم و تمیز و تقریباً مرطوب آن را تمیز می‌کنید.

برای اینکه فرایند تمیز کردن و خشک شدن چمدان بهتر انجام گیرد می‌توانید آن را برای مدتی کوتاه در معرض نور آفتاب قرار دهید. اما فراموش نکنید که نور بیش از حد باعث رنگ رفتگی و کاهش طول عمر چمدان می‌شود.

اگر دستگیره و چرخ های چمدان فلزی نبودند بعد از جدا کردن با مقداری آب و شوینده آن ها را بشویید. اما در صورتی که از جنس فلز هستند برای جلوگیری از زنگ زدنشان، به کمک مقداری الکل و یک پارچه نخی خشک تمیز برای تمیز کردن اقدام کنید. طریقه شستشوی چمدان های مختلف در ادامه با جزئیات بیشتری ارائه شده است.

نحوه شستشوی چمدان های چرم

شستشوی چمدان مسافرتی دارای جنس چرم به هیچ توصیه نمی‌شود. در واقع، روش اصلی و استاندارد پاکیزه کردن این مدل چمدان ها،‌ بهره بردن از واکس است.

به این صورت بعد از بین بردن گرد و غبارهای سطحی چمدان به وسیله یک پارچه نرم و خشک، محلول واکس مخصوص جنس های چرم را بر تمام سطوح بکشید تا براق و درخشان شوند.

در نظر داشته باشید که چرم در مقایسه با سایر جنس ها ساختار حساس تری دارد. بنابراین کوچک ترین ضربه یا فشار می‌تواند باعث پارگی شود. از این رو در نگهداری از آن باید بیشتر توجه کنید.

شستشوی چمدان چرم

نحوه شستشوی چمدان های پلی کربنات

شستشوی چمدان مسافرتی از جنس پلی کربنات یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مدل چمدان ها است که محبوبیت آن ها را دو چندان کرده است. چرا که به جهت داشتن کیفیت مناسب و بدنه هارد کیس به راحتی شسته می‌شوند. بدین صورت که کافی است محلولی از آب و شوینده تهیه کنید و از طریق پارچه نرم و مرطوب بر بدنه آن بکشید و در نهایت خشک کنید.

برای مطالعه: راهنمای خرید چمدان مسافرتی

نحوه شستشوی چمدان های آلومینیومی

نکته ای که باید هنگام شستشوی چمدان مسافرتی آلومینیومی در نظر داشته باشید این است که به هیچ وجه نباید از مواد شوینده استفاده کنید. چرا که به احتمال زیاد بر روی بدنه می‌ماند بنابراین بهترین کار، استفاده آب و خالص و یک دستمال نرم و عاری از پرز است. بعد از این مرحله سریعاً از طریق یک پارچه نخی و ضخیم تمام بدنه چمدان را خشک کنید.

شستشوی چمدان آلومینیومی

نحوه شستشوی چمدان های پارچه ای و برزنتی

شستشوی چمدان پارچه ای

این جنس چمدان ها اگرچه در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما امروزه هم علاقمندان خود را دارند. با این حال باید در نظر داشته باشید که این مدل چمدان به نسبت به سایرین، گرد و غبار بیشتری را به خود جذب می‌کند. از این جهت ممکن است که در کوتاه مدت نیازمند شستشو باشند.

با این اوصاف توصیه می‌شود پیش از شستشوی چمدان پارچه ای از اسپری لکه بر استفاده کنید. چرا که این روش باعث می‌شود که الیاف و پارچه کمتر در معرض صدمات احتمالی قرار بگیرند. ناگفته نماند که هنگام استفاده حتماً نکات درج شده بر روی اسپری را با دقت مطالعه نمایید.

جمع بندی

در این مطلب سعی نمودیم روش های استاندارد شستشوی انواع چمدان مسافرتی را به صورت جامع و مفید شرح دهیم. با رعایت مواردی که پیش تر به آنها اشاره شد، هم شستشوی صحیح متناسب با نوع و جنس چمدان انجام می گیرد و هم میزان کیفیت و طول عمر چمدان حفظ خواهد شد.

بهترین مارک چمدان، برندی است که چمدان های باکیفیت و بادوامی تولید کند که به راحتی قابل شستشو باشند.

اگر هم برای سفر خود نیاز به خرید یک چمدان جدید یا کوله پشتی برند و یا یک کیف پاسپورتی گردنی داشتید، می توانید آن ها را از سایت چمدان اکولاک تهیه کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه در “آموزش شستشوی چمدان مسافرتی

  1. lavasani گفت:

    از نظر شما که متخصص این کار هستید کدام نوع چمدان مسافرتی بهتر است از نظر جنس و کیفیت و اینکه تمیز کردن راحت تر و سریع تری داره؟
    و لطفا قیمت چمدان رو هم بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *