کوله پشتی

با انواع کوله پشتی ها و کاربرد آن ها بیشتر آشنا شوید

انواع کوله پشتی

سایز و ظرفیت انواع کوله پشتی چقدر است؟

ابعاد و سایز در انتخاب و خرید کوله پشتی نقش بسیار مهمی را دارد چرا که میزان وزن کوله باید به گونه ای باشد که در صورت قرار دادن وسایلتان در آن بیش از حد سنگین و غیرقابل حمل نشود.

در واقع اگر وزن و ابعاد کوله پشتی زیاد باشد شما باید برای حمل راحت تر، لوازم کمتری را در آن جا دهید. بنابراین هنگام خرید حتماً میزان، لوازم احتیاجی شرایط کاری و سفری خود را مدنظر داشته باشید و به عبارتی متناسب با آن ها کوله پشتی را تهیه کنید.

مورد دیگر ظرفیت است که در تمام کوله پشتی ها با بر اساس لیتر در نظر گرفته می‌شود. با این حال مدنظر قرار دادن ظرفیت و حجم کوله پشتی نیز همانند ابعاد باید در زمان خرید مورد توجه قرار گیرد. ظرفیت و ابعاد در انواع کوله پشتی به تناسب، قابلیت، کارایی، مدل و جنس آن ها متفاوت است که همین ویژگی باعث افزایش یا کاهش وزن کوله نیز می‌شود.

معرفی انواع کوله پشتی

معرفی انواع کوله پشتی

شاید برخی به محض شنیده واژه کوله پشتی، رفتن به کوهنوردی یا مدرسه برایشان تداعی شود. اما فارغ از داشتن این ویژگی و قابلیت ها، کوله پشتی ها در مدل و طرح های مختلف برای انواع مسافرت ها هم بسیار کاربردی و ضروری هستند.

از این جهت معرفی انواع می‌تواند کمکی شایان توجه در راستای انتخاب رضایت بخش و متناسب با نیازتان باشد. در ادامه کلیه مدل های معروف و کاربردی کوله پشتی را مورد تحلیل و بررسی قرار خواهیم داد.

کوله پشتی لپ تاپ

کوله پشتی لپ تاپ

یکی از انواع کوله پشتی ها کوله پشتی لپ تاپ است که کاربرد قابل توجهی دارد. این کوله در واقع، کیفی است که یک محفظه (داخلی، خارجی و یا حتی قابل جدا شدن) دارد. ساختار و طراحی محفظه های مخصوص حفظ و نگهداری لپ تاپ به گونه ای طراحی می‌شوند که معمولاً قابلیت حفظ اکثر سایزهای لپ تاپ را داشته باشند اندازه استاندارد انواع کوله های لپ تاپ بین ۲۰ تا ۵۰ لیتر است که البته با توجه سایز لپ تاپ کم و زیاد می‌شود.

کوله پشتی های مخصوص نگهداری لپ تاپ معمولاً دارای بخش های نسبتا کوچک یا کوچکی هم هستند که می‌توانید سایر ملزومات الکترونیکی خود اعم از شارژر، تبلت، عینک آفتابی، لوازم بهداشتی یا آرایشی در آن ها جا دهید. به دلیل نوع کاربرد این نوع کوله کیفیت جنس به کار رفته در آن ها برخلاف کوله های روزمره و دانشجویی بسیار مرغوب تر است.

کوله پشتی دانشجویی

کوله پشتی دانشجویی

ز

از ویژگی های کوله های دانشجویی می‌توان ساده و در عین حال جادار، مقرون به صرفه، قابلیت استفاده برای روزمره، ادارات، دانشگاه و مدرسه و وزن پایین را نام برد. وزن قابل تحمل معمول این نوع کوله ها بین ۲۰ تا ۴۰ لیتر است. تنها عیب کوله های دانشجویی، از دست دادن ظاهر خود در صورت خالی بودن است. همچنین به جهت عدم کاربرد پدها و الیاف دارای ضخامت بالا ضد آب نیستند.

کوله پشتی مسافرتی

کوله پشتی مسافرتی

این مدل به گونه ای طراحی شده که قابلیت جایگزینی چمدان را دارد و شما را از خرید چمدان بی نیاز می کند. به عبارت دیگر، افرادی که قصدی سفری کوتاه مدت و چند روزه دارند یا مقصد مربوطه دارای شرایط آب و هوایی نامناسب (کوهستانی، جنگلی، برف و بارانی) است می‌توانند از نوع کوله استفاده کنند. ظرفیت و حجم این مدل کوله ها برخلاف کوله های معمولی حداکثر را دارند.

بنابراین به راحتی قابلیت حفظ و حمل ملزومات شما را خواهند داشت.الیاف به کار رفته در کوله های مسافرتی مخصوص در بخش پنل پشتی و بندها، از ضخامت و مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند از این جهت اکثر افراد بیزینس من و کسانی که غالباً در سفر هستند انتخابشان این نوع کوله است.

از قابلیت های کوله های مسافرتی می‌توان به محفظه های داخلی و بیرونی بزرگ، جیب های بیرونی یا درونی نسبتا کوچک و جداگانه (جهت نگهداری وسایل کوچک و مهم) و محفظه جداگانه برای حفظ و نگهداشت لپ تاپ، سبک تر از چمدان مسافرتی، ظرفیت بالا و مناسب نگهداری ملزومات ضروری، جادار و دارای قیمت مناسب و بهینه اشاره کرد. انواع کوله مسافرتی را می توانیم در دسته بندی های زیر قرار دهیم:

کوله پشتی مسافرتی بزرگ: این نوع کوله پشتی ‌ها برای سفرهای طولانی و حمل بار زیاد مناسب هستند. ظرفیت زیادی دارند و معمولاً دارای چندین بخش و جیب هستند که به شما امکان می ‌دهد اجناس را به ترتیب و سازماندهی مناسب داخل آن قرار دهید. همچنین، برخی از این کوله پشتی ‌ها دارای چرخ‌ هایی هستند تا حمل و نقل آسان ‌تر شود. به یاد داشته باشید که انتخاب کوله پشتی مناسب یکی از نکات مهم سفر است.

کوله پشتی سفری کم حجم: این نوع کوله پشتی‌ ها برای سفرهای کوتاه مدت و سفرهای تفریحی مناسب هستند. ظرفیت کمتری نسبت به کوله پشتی مسافرتی بزرگ دارند اما همچنان قابلیت جایگیری اجناس لازم برای یک سفر را دارند. طراحی زیبا و کم حجم آن ها امکان حمل آسان را فراهم می‌ کند. راحتی حمل وسایل به شما در تجربه یک مسافرت خوب کمک می کند.

کوله پشتی ضد ‌سرقت: این نوع کوله پشتی ‌ها یکی از مهم ترین انواع کوله پشتی هایی که باید بشناسیم هستند و برای سفر به شهرها و مکان ‌های شلوغ توصیه می ‌شوند. آن ها دارای قابلیت ‌های امنیتی مانند زیپ ‌های مخفی، جیب‌ های پنهان و جلوگیری از دسترسی آسان به محتویات داخل کوله پشتی هستند. امنیت یکی از مهم ترین ویژگی های کوله پشتی استاندارد است.

کوله پشتی جمع‌ شونده: این نوع کوله پشتی‌ ها یکی دیگر از انواع کوله مسافرتی هستند که برای سفرهایی که نیاز به فضای ذخیره کمتری دارند مناسب می باشند. آن ها دارای طراحی قابل جمع شدن هستند و می ‌توانند بعد از استفاده به حجم کوچکی تا شوند که به راحتی در کیف یا چمدان قرار بگیرند.

آشنایی با انواع کوله پشتی برای سفر به شما کمک می کند با توجه به نوع سفر و نیازهای شخصی خود، از بهترین نوع کوله پشتی استفاده کنید و تجربه مطلوبی را در حمل وسایل شخصی خود داشته باشید.

انواع کوله مسافرتی

کوله پشتی مینی

این مدل کوله که ظاهری تقریباً فانتزی و در عین شیک دارند. برخلاف سایر انواع کوله پشتی ها، از فضایی خیلی زیادی برخوردار نیستند و در واقع،‌ برای بانوان که قصد حمل وسایل زیادی را ندارند بسیار کاربردی و مناسب است.

کوله های مینی به جهت طراحی خاص و فانتزیشان بیشتر به لحاظ مد و استایل مورد توجه قرار می‌گیرند. ساختار آن ها نیز معمولاً از چرم مصنوعی یا چرم طبیعی است. به همین دلیل هم حتی اگر چیزی در آن ها قرار ندهید ظاهرشان پر و زیبا نشان داده می‌شود.

از ویژگی های کوله پشتی های مینی می‌توان تحمل وزن بین ۱۰ تا ۲۰ لیتر، مناسب برای استفاده روزمره و سفرهای کوتاه مدت، سبک و کم حجم، طراحی زیبا و شیک، به صرفه و قابل جایگزین برای کیف پول را نام برد.

کوله پشتی مینی

کوله پشتی یک طرفه چرمی

از دیگر انواع کوله پشتی های محبوب و در عین حال گران قیمت کوله پشتی یک طرفه چرمی می باشد که برخلاف وزن تقریباً سنگینش، از محبوبیت زیادی برخوردار است. به عبارت دیگر، این مدل کوله پشتی ساختاری از جنس چرم مصنوعی یا طبیعی دارد که در عین زیبایی، دوام و طول عمر بسیار زیادی نیز دارد. همین ویژگی باعث شده است که طرفداران فراوانی داشته باشد.

این کوله پشتی همانطور که از نامش پیداست به صورت یک طرفه (بر روی یک دوش) استفاده می‌شود دارای فضای تقریباً کمی است. با توجه به ظاهر رسمی اش، برای محیط های اداری، مدرسه، دانشگاه کاملاً مناسب است.

قیمت گران، وزن سنگین(به نسبت کوله های معمولی)، استحکام و طول عمر بالا از ویژگی های کوله پشتی یک طرفی چرمی است. توجه به این نکته فراموش نشود که کوله های از جنس چرم مصنوع داری عمر نهایت ۲ ساله هستند اما جنس های چرم طبیعی تا ۵ سال هم کارایی لازم را ارائه خواهند داد.

کوله پشتی یک طرفه چرمی

کوله پشتی یک طرفه معمولی

این مدل کوله پشتی دارای یک محفظه بزرگ و چندین محفظه و جیب کوچک بر روی بدنه بیرونی است. حالت حمل آن نیز به صورت یک طرفه است. این مدل کوله به نسبت کوله های دو بنده، از وزن و حجم کمتر برخوردار هستند چرا که فضای کمی برای حمل وسایل دارند.

این نوع کوله پشتی در جنس، طرح و مدل های زیادی تولید می‌شوند که بنا بر سلیقه و نیاز خود می‌توانید یکی را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که کوله های یک طرفه برای مسافرت های طولانی مناسب نیستند و به عبارتی می‌توانید به عنوان یک کیف جانبی و مکمل جهت نگهداشت وسایل فوری و ضروریتان مورد استفاده قرار دهید؛ البته اگر لوازمتان فقط شامل مدارک و لوازم کوچک هستند می توانید از گزینه دیگری یعنی کیف پاسپورتی گردنی نیز استفاده کنید.

کوله پشتی یک طرفه معمولی

کوله پشتی های تاشو

این مدل کوله پشتی ساختاری سبک، راحت و قابلیت حمل و جا به جایی بسیار آسان را دارد. اگرچه نسبت کوله های معمول دوام و عمر پایینی دارند اما در سفرهای طولانی مدت که نمی‌توانید به طول مداوم چمدان و ساک خود را حمل کنید کاربرد آن ها مفید خواهد بود.

شما با قرار دادن لوازم ضروریتان در آن بدون هیچ گونه خستگی ناشی از حمل بار زیاد، به کارهای خود می‌رسید. از ویژگی های کوله های تاشو، کم وزن، قیمت پایین، مناسب سفر، قابلیت تا شدن و جاگیری در چمدان و حمل راحت است.

بیشتر بخوانید:

طریقه نگهداری از کوله پشتی

کوله پشتی ملزومات شخصی

این مدل کوله در مقایسه با مدل های معمولی از وزن و حجم کمتری برخوردار هستند. بر این اساس‌ می توانید به راحتی آن را با خود به داخل هواپیما ببرید. همانطور که از نامش پیدا است برای حفظ و نگهداری لوازم شخصی طراحی شده است.

از این رو این کوله پشتی از جیب و محفظه های داخلی و بیرونی زیادی به صورت جداگانه تشکیل شده است. برخی از مدل ها و برندهای معتبر آن قابلیت های ضد آب بودن، ایمن، جادار،‌ سبک وزن و بهترین مکمل چمدان را دارا می‌باشند.

کوله پشتی تی اس ای

کوله پشتی tsa

کوله پشتی های تی اس ای از جمله کوله های مقاوم و دارای امنیت بالایی هستند که علاوه بر محفظه های مخصوص و جداگانه جهت نگهداری سایر ملزومات شما، از محفظه ای کاملاً استاندارد و ایمن هم جهت حفظ و نگهداشت لپ تاپتان، نیز برخوردار است.

مزیت استفاده از کوله های تی اس ای در زمان خروج از ایرلاین ها و دستگاه های امنیتی فرودگاه مشخص می‌شود که برای بررسی مامورین امنیت راحتی زیادی خواهید داشت. جنس ساختار کوله های تی اس ای فوق العاده با دوام و محکم و غالباً ضد آب هستند.

کوله پشتی چرخدار

کوله پشتی چرخدار از دیگر کوله های کاربردی و پرطرفدار است که به دلیل ساختار تقریباً مشابه چمدان اما کم وزن تر از آن برای سفرهای کوتاه مدت یا کاری جایگزین چمدان می‌شود. قابلیت و مزیت این مدل کوله ها امکان استفاده از چرخ ها در مواقع لزوم و پنهان کردن آن ها در زمان عدم نیاز است.

برای مثال هنگام عبور از پله برقی یا خیابان های دارای ناهمواری به راحتی و با استفاده از اهرم تعبیه شده در کیف، چرخ ها را جمع و با بهره بردن از قابلیت حمل پشتی، آن را عبور دهید و در موقعیت های مساعد برای جلوگیری از خستگی خود از قابلیت چرخدار بودن کوله استفاده کنید.

این مدل کوله ها از نظر ظرفیت از فضای نسبتا زیادی برخوردار هستند. همچنین تعدادی جیب بزرگ و کوچک بر روی بدنه آن ها تعبیه شده است که می‌توانید بخشی ملزومات خود را به صورت جداگانه در آن ها قرار دهید.

کوله پشتی چرخدار

کوله پشتی کوهنوردی

این نوع کوله پشتی مدل پیشرفته تر کوله های کمپینگ و کوهنوردی هستند به این صورت که می‌توانید حجمی بیشتر از ۳۰ کیلو را در آن ها قرار دهید چرا که تعبیه کردن قاب بیرونی و داخلی سخت در ساختار کیف یا کوله، از فشار و وزن بار، بر دوش های شما می‌کاهد.

در این نوع کوله پشتی بسته بندی وسایل نیازمند ترتیب و نظم نیست چرا که قاب به کار رفته در آن وزن را متعادل می‌کند. شاید تنها عیب کوله های قاب دار کوهنوردی این باشد که به جهت وجود قاب، وزن زیادی داشته باشند. با این حال توصیه می‌شود هنگام خرید کوله پشتی های قاب دار به مواردی همچون کمربند راحتی قفسه سینه و ران، فضای کافی، ضد آب و اعتبار برند توجه داشته باشید.

کوله پشتی کوهنوردی

کوله پشتی ورزشی

یکی از نمونه های ساده و در عین حال کاربردی انواع کوله پشتی، نوع ورزشی آن است که ساختاری از جنس پارچه دارد. طراحی کوله به صورت کیسه است و دو بند پشت آن قرار گرفته است. از این کوله می توانید جهت نگهداشت لباس ورزشی به جای ساک های سنگین وزن استفاده کنید. وزن سبک، حمل راحت و به صرفه بودن از مزیت های کوله های ورزشی است.

کوله پشتی ورزشی

برای مطالعه:

قبل سفر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

کوله پشتی ارتشی تکنیکال

این مدل از انواع کوله پشتی تنها برای سفرهای کوتاه مدت و کوهنوردی مناسب است. وزن نسبتا زیادتر از کوله پشتی های معمولی دارند ظاهر ارتشی و مقاوم آن باعث محبوبیت آن شده است. از محفظه های جداگانه و سازمان یافته تشکیل شده اند از این رو تنوع زیادی از لوازم احتیاجی خود را برای یک سفر کمپی یا کوهنوردی در آن ها جا دهید.

کوله پشتی دوچرخه سواری

کوله پشتی دوچرخه سواری

کوله پشتی های مخصوص دوچرخه سواری که برای موتورسواری نیز قابلیت استفاده را نیز دارند، به دلیل ساختار مقاوم و ضد آب بودنشان برای روزهای بارانی و برفی کاملاً بهینه و کاربردی هستند. این مدل کوله ها، علاوه بر ظاهر مستحکم و استاندارد از فضای قابل توجهی برخوردار هستند که می‌توانید تمام وسایل جانبی ضروری خود را در آن ها جا دهید.

خالی بودن بخشی از آن ها به هیچ وجه باعث ایجاد ظاهر نامناسب در آن ها نمی‌شود. از طرف دیگر از یک محفظه بزرگ و اصلی برخوردار هستند. البته برخی از مدل های بالاتر دارای جیب های بیرونی و کوچکی هستند که در مواقع نیاز، مفید و کاربردی خواهند بود.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی انواع کوله پشتی پرداختیم و هر یک از آنها را از نظر نوع کاربرد مورد بررسی قرار دادیم. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که کوله پشتی ها برخلاف چمدان ها از صنعت قفل tsa بهره نبرده اند بنابراین از نظر امنیت در رده پایین تری قرار میگیرند. در ادامه باید یادآور شویم که انواع کوله پشتی اصل و باکیفیت را می توانید در سایت اکولاک ایران (نمایندگی چمدان اکولاک در تهران) ثبت سفارش کنید.

آشنایی با انواع کوله پشتی هایی که باید بشناسیم به ما در انتخاب بهترین نوع کوله پشتی کمک زیادی می کند. آشنایی با انواع کوله پشتی برای سفر و مقایسه آن ها با چمدان به شما در تصمیم بین چمدان یا کوله پشتی کمک می کند و سبب می شود تا خرید مطمئن تری داشت باشید.

از ویژگی های کوله های دانشجویی می‌توان ساده و در عین حال جادار، مقرون به صرفه، قابلیت استفاده برای روزمره، ادارات، دانشگاه و مدرسه و وزن پایین را نام برد. وزن قابل تحمل معمول این نوع کوله ها بین ۲۰ تا ۴۰ لیتر است. تنها عیب کوله های دانشجویی، از دست دادن ظاهر خود در صورت خالی بودن است. همچنین به جهت عدم کاربرد پدها و الیاف دارای ضخامت بالا ضد آب نیستند.

سوالات متداول

چه تفاوتی بین کوله پشتی های دانشجویی و کوله پشتی های لپ تاپ وجود دارد؟

کوله پشتی های دانشجویی:

  • معمولاً ساده تر و ارزان تر هستند
  • ظرفیت بیشتری دارند
  • برای حمل کتاب و لوازم التحریر مناسب تر هستند

کوله پشتی های لپ تاپ:

  • دارای محفظه مخصوص لپ تاپ هستند
  • ضخامت و استحکام بیشتری دارند
  • برای حمل لپ تاپ و لوازم جانبی آن مناسب تر هستند

معیارهای انتخاب سایز و ظرفیت مناسب کوله پشتی چیست؟

  • نوع فعالیت: برای چه فعالیتی می خواهید از کوله پشتی استفاده کنید؟ (مثلاً کوهنوردی، سفر، مدرسه، دانشگاه)
  • مدت زمان فعالیت: چه مقدار لوازم می خواهید در کوله پشتی خود حمل کنید؟
  • راحتی: کوله پشتی باید به گونه ای باشد که حمل آن برای شما راحت باشد و به کمر و شانه های شما فشار نیاورد.

چرا کوله پشتی های تی اس ای برای سفرهای هوایی مناسب هستند؟

  • قابلیت باز شدن کامل برای بررسی آسان ماموران امنیتی
  • جیب های داخلی مشبک برای مشاهده آسان محتویات
  • محفظه مخصوص لپ تاپ
  • سازگاری با مقررات خطوط هوایی
  • راحتی و حمل آسان

برای سفرهای هوایی مناسب هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه در “با انواع کوله پشتی ها و کاربرد آن ها بیشتر آشنا شوید

  1. majid azimi گفت:

    کوله پشتی تی اس ای در سایز های مختلف هم وجود داره؟ و اینکه قیمت کوله پشتی رو لطفا بگید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *