چمدان

انواع چمدان مسافرتی

انواع چمدان مسافرتی

بررسی انواع چمدان مسافرتی از جمله موارد مهم قبل از خرید چمدان به شمار می رود. از طرف دیگر سفر رفتن نیز یکی از کارهایی است که بنا بر شرایط کار، یا زندگی خود، به طور متناوب همه ما با آن سر و کار داریم. با توجه به این موضوع،‌ تهیه چمدان و باکیفیت اهمیت زیادی پیدا می کند.

اما در صورت داشتن یک انتخاب غیراستاندارد به جای اینکه شرایط استفاده طولانی مدت و در عین حال دارای کارایی مفید و بهینه را داشته باشید برای بعد از مدتی کوتاه، چمدانی دیگر خریداری کنید. که همین تعویض های مجدد خود به تدریج های هزینه های اضافی بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت. بنابراین معرفی انواع چمدان می‌تواند هنگام خرید تاثیرات مثبت و مفیدی در انتخابتان داشته باشد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
بهترین مارک چمدان، برندی است که چمدان های متنوعی را در طرح ها، رنگ ها، جنس ها، مدل ها، کیفیت ها، قابلیت ها، ابعاد و ظرفیت های مختلف تولید کند.

آشنایی با انواع چمدان

چمدان وسیله ای است که به لحاظ کارایی و میزان اهمیتش، از فروش بالایی برخوردار است. از این رو برای اینکه تمام افراد متناسب با سلیقه و علایق خود آزادی انتخاب بیشتری داشته باشند، اغلب تولیدکنندگان سعی می‌کنند چمدان ها در طرح، رنگ، جنس، مدل، کیفیت، قابلیت و ابعاد و ظرفیت های متنوعی تولید کنند. بر این اساس، هنگام انتخاب و خرید دیگر دغدغه کوچک، بزرگ، سبک، سنگین یا سفت و نرم را نخواهید داشت. به عبارتی، به تناسب شرایط، و علایق خود، مدلی مناسب و کاربردی را تهیه خواهید کرد.در میان نکات راهنمای خرید چمدان مناسب، طراحی و استایل چمدان هم نقش بسیار مهمی در تجربه سفر ایفا می ‌کند

حال در ادامه به صورت جزئی تر تمام مدل های معروف و پرفروش در بازار را مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهیم داد تا در صورت نیاز با شناخت و آگاهی کامل چمدان مورد نیاز خود را خریداری کنید. چمدان های مسافرتی به طور کلی در سه مدل چمدان های چرخدار، دافل و چمدان های مسافرتی تولید و عرضه می‌شوند که این سه مدل نیز در طرح، جنس، و ابعاد، ظرفیت و وزن های مختلفی در عرصه طراحی و ساخت قرار می‌گیرند.

چمدان های چرخ دار

چمدان های چرخ دار

چمدان در اوایل تولید به صورت ساده، و ظاهری تقریباً مشابه ساک یا کوله پشتی داشتند که به تدریج با وجود پیشرفته های مربوطه برای اینکه تا حدود زیادی از دردسرها و خستگی های ناشی از حمل، کاسته شود عمده تولیدکنندگان چرخ هایی را در دو مدل دو چرخ یا چهار چرخ در زیر چمدان ها تعبیه کردند. این ویژگی، تاثیر قابل توجهی در حمل و جا به جایی راحت چمدان ها در هنگام سفرهای هوایی یا عبور از خیابان و طی کردن مسیرهای طولانی دارد.

این مدل چمدان های از کاربردی ترین و محبوب ترین چمدان های مسافرتی هستند. چمدان های چرخ دار نیز به تناسب قیمت، کیفیت، جنس، مدل، ابعاد و ظرفیت در مدل های زیادی تولید می‌شوند. که در این زمینه مدل های دارای چرخ های دو قلو و یا کوله پشتی چرخدار آن ها به نسبت سایرین پرفروش تر است.

چمدان های چرخ دار علاوه بر اینکه نقش قابل توجهی در آسانی و راحتی سفر دارند. چرا که نیازی نیست برخلاف بدون چرخ ها با دست آن ها را حمل کنید و در نتیجه خستگی زیادی را متحمل شوید. به لحاظ جلوه بصری نیز زیبایی منحصر به فردی دارند. در واقع، طرح و رنگ های مختلف و خاصی تولید می‌شوند که به استایل شما جذابیت مطلوبی می‌بخشند. این نوع چمدان های هم در جنس های سخت و هم در جنس های نرم و انعطاف پذیر (انواع پارچه ها) تولید می‌شوند. هر دو جنس، برای سفرهای کاری، تفریحی، هوایی و زمینی کاملاً مناسب و کاربردی هستند.

انواع چمدان مسافرتی

دافل های چرخدار

دافل های چرخ دار که ظاهر تقریباً مشابه چمدان و باکس دارند، بنا بر استفاده و کاربرد فراوان در مدل و جنس های مختلفی تولید می‌شوند. این مدل چمدان بیشتر برای سفرهای کوتاه مدت، ورزشی، کوهستانی، تفریحی یا به عنوان یک ساک کمکی برای چمدان اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این صورت که می‌توانید وسایل اضافی خود اعم از لوازم ورزشی، آرایشی و بهداشتی، ملزومات کوچک قابل دسترس فوری را در آن قرار دهید. البته در نظر داشته باشید که برای سفرهای کوتاه مدت و خانوادگی یا جاده ای همین دافل های چرخدار کفایت می‌کند.

دافل

 

دافل های مسافرتی

دافل های مسافرتی علاوه بر نوع چرخدارشان، در طرح های ساده و بدون چرخ هم تولید می‌شوند. از این رو در صورت تمایل، این امکان برایتان فراهم است که از مدل های ساده دافل ها نیز بهره مند شوید. مزیت بسیار منحصر به فرد دافل های طرح ساده و همینطور چرخدار مسافرتی این است که حمل و نقل خیلی آسان و راحتی دارد.

طراحی و ظرفیت دافل های مسافرتی معمولاً به گونه ای است که در عین برخوردار بودن از وزنی سبک، قابلیت جا دادن ملزومات و وسایل بسیار زیادی را دارند. بر این اساس، در صورت تمایل به همراه داشتن چمدانی جمع و جور در عین دارای ظرفیت نگهداری تمام ملزومات مورد نیازتان می‌توانید از دافل های مسافرتی استفاده کنید.

کوله پشتی های چرخ دار و معمولی

یکی دیگر از انتخاب های مناسب و عالی، کوله پشتی های چرخدار است که به دلیل ساختار متحرک و قابلیت جا به جایی راحت، به اندازه همان چمدان راحت و با ظرفیت هستند. از مزایا و ویژگی های منحصر به فرد کوله پشتی های چرخدار امکان استفاده آسان در محیط های دارای پله، ترافیک زیاد یا پرتردد است. این نوع کوله پشتی برای مسافرت های طولانی مدت، سفرهای جاده ای و حتی شهری کاملاً به صرفه است. در واقع، قابلیت دو منظور آن (چرخدار و کوله ای بودن) این مزیت را فراهم کرده است.

کوله پشتی چرخ دار

مدل دیگر کوله پشتی ها ساده و معمولی و به عبارتی بدون چرخ هستند که عموماً برای محیط هایی کارایی چمدان کمتر است مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال، مسافرت های کوهستانی، طبیعت، شرایط آب و هوایی بارانی و برفی بهتر است که از کوله پشتی استفاده کنید.

البته توصیه می‌کنیم که قبل از سفر موقعیت جغرافیایی مقصد، میزان لوازم، مدت سفر و فعالیت های که در طول مسیر انجام خواهید داد را مورد ارزیابی قرار دهید تا بنا بر شرایط یک انتخاب ایده آل و مناسب داشته باشید. اما مهم تر از همه این موارد راحتی و محافظت دقیق و در عین حال سبک کوله پشتی است که به جهت ساختار پشتی بودن و قرار گرفتن بندهای آن بر روی دوش هایتان بسیار مطلوب و رضایت بخش است.

انواع چمدان از نظر جنس

انواع چمدان از نظر جنس

چمدان در دسته کالاهایی قرار می‌گیرد که تحت عنوان یک وسیله حمل و نقل شناخته می‌شود. بر این اساس اگر از کیفیت، استاندارد کافی برخوردار نباشد ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشید. بیان این نکته صرفاً بدین منظور نیست که چمدان مورد نظر شما باید از قیمت بالایی برخوردار باشد تا در نتیجه استاندارد لازم را برایتان ارائه دهد.

برای مشاهده راهنمای خرید چمدان پیشنهاد می کنیم وارد لینک شده و از سایت اکولاک دیدن نمایید.

چمدان هارد کیس

در حقیقت، بارزترین عاملی که میزان مرغوبیت و کیفیت یک چمدان را مشخص می‌کند جنس آن است که معمولاً هم در دو نوع سخت و نرم ارائه می‌شود. شما می‌توانید بنا بر شرایط کار و نوع سفر و میزان ملزومات احتیاجاتتان، یکی از این دو نوع را در بهترین کیفیت تهیه نمایید. چمدان هارد کیس ساختاری از جنس آلومینیوم، تیتانیوم، پلی کربنات و پلی پروپیلن و غیره است که با وجود سختی زیاد، برای شرایط آب و هوایی سرد، بارانی، و سفرهای طولانی ایده آل است.

البته باید این نکته را در مورد چمدان های سخت در نظر داشته باشید که با توجه به ساختار سخت و غیرقابل انعطاف پذیری که دارند نمی‌توانید بیش از حد ظرفیت در آن ها وسایل قرار دهید. همینطور از زیپ های کمتری برخوردار هستند. بنابراین باید هنگام بسته بندی از باکس های آماده و ترتیب دهنده استفاده کنید.

یکی از انواع چمدان های مسافرتی

چمدان پارچه ای (سافت کیس)

چمدان پارچه ای یا سافت کیس نیز از پارچه های آکسفورد، پلی استر، نایلون و بالستیک و غیره ساخته می‌شود. این جنس چمدان ها دارای انعطاف پذیری بالایی هستند و به راحتی می‌توانید ملزومات خود را با اندکی فشار در کنار هم در آن ها جا دهید. و به عبارتی، قابلیت حمل بار بیش از ظرفیت را نیز دارند.

چمدان پارچه ای

معمولاً بر روی چمدان های نرم و داخل آن ها، زیپ های کوچک و نسبتا زیادی (بنا بر حجم و ظرفیت چمدان) تعبیه شده است که امکان قرار دادن وسایل کوچک و گم شدنی و مهم یا ضروری را در آن ها فراهم می‌کند.

اما چمدان های نوع نرم برخلاف چمدان های هارد کیس یا سخت در برای آب و رطوبت بسیار ناپایدار هستند از این رو لازم است که در هوای بارانی و یا مناطق جوی و مرطوب از روکش یا کاورهای مخصوص چمدان استفاده کنید. همچنین کاربرد باکس یا جعبه های آماده در این نوع چمدان ها نیز باعث می‌شود بار زیادتری را در آن ها قرار دهید.

انواع چمدان از نظر وزن و ابعاد

انواع چمدان از نظر ابعاد

چمدان های مسافرتی نیز بنا بر وزن و ظرفیت در مدل های متنوعی قرار می‌گیرند و بسته به مقررات و ضوابط شرکت هواپیمایی مربوطه باید در نظر گرفته شود. در ادامه جهت شناخت بیشتر به انواع چمدان مسافرتی (به لحاظ وزن و ابعاد) می‌پردازیم.

برای مشاهده انواع چمدان های مسافرتی ازجمله چمدان مسافرتی دخترانه شیک پیشنهاد می کنیم وارد لینک شده و از سایت اکولاک دیدن نمایید.

چمدان های دستی یا خلبانی

به چمدان های گفته می‌شود که افراد می‌توانند بنا بر ضوابط ایرلاین شرکت های هواپیمایی مقصد و مبدأ همراه به داخل هواپیما ببرند. البته غالب خط مشی و دستورالعمل های خطوط هوایی مشابه است. بر این اساس، حداقل ابعاد طول چمدان های دستی حدود ۵۵ سانتی متر و عرض ۳۵ و ۲۳ سانتی متر در عمق است. در نظر داشته باشید که ابعاد ذکر شده در برگیرنده چرخ‌ها، دستگیره و جیب ها نیز می‌شود. وزن چمدان های دستی به طور میانگین باید بین ۷ تا ۲۳ کیلوگرم باشد.

چمدان خلبانی

چمدان های مسافرتی چک شده

چمدان های چک شده نیز چمدان هایی است که هنگام بازرسی توسط مامورین امنیتی بررسی می‌شود و سپس در قسمت بار قرار داده می‌شود. این مدل چمدان ها که سایز و ابعاد بزرگ تری نسبت به چمدان های دستی دارد نیز بنا بر قوانین شرکت های هواپیمایی تعیین می‌شود. حداکثر طول و عرض و عمق چمدان های چک شده نیز باید ۶۲ اینچ باشد. وزن استاندارد و در نظر گرفته شده چمدان های چک شده نیز باید بین ۲۳ تا ۳۲ کیلوگرم باشد. ابعاد و وزن تمام چمدان های مسافرتی باید بر حسب مقررات تعیین شده شرکت هواپیمایی مورد نظر باشد از این رو بهتر است که قبل از سفر از تمام جوانب بررسی های لازم را انجام دهید.

چمدان های مسافرتی

چمدان های بزرگ

این مدل چمدان ها همانطور که از نامشان پیدا است از چمدان های خلبانی و متوسط بیشتر است. این مدل چمدان ها به تناسب ابعاد و ظرفیتی که دارند هنگام بازرسی در بخش های مربوطه مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند. ابعاد این چمدان ها طول ۶۶ سانتی متر، عرض ۴۶ و ارتفاع ۳۰ سانتی متر باید باشد. آگاهی قبلی از دستورالعمل های شرکت هواپیمایی مربوطه لازم و ضروری است چرا که برخی از آن ها خط مشی هایی بین ۱۸ تا ۲۳ را برای مسافران اکونومی در نظر می‌گیرند.

چمدان های کودک

مدل های دیگر انواع چمدان مسافرتی چمدان های کودک است که به تناسب اسمشان برای حفظ و نگهداری لباس و لوازم کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این جهت این مدل چمدان ها نیز باید به موازات خط مشی های خطوط هوایی وزن و ابعاد استانداردی داشته باشند.

چمدان های زوج نیز ست های چمدانی هستند که معمولاً برای عروس و داماد بیشتر کاربرد دارند. این نوع چمدان ها نیز در مدل ها،  ابعاد، جنس، طرح و ظرفیت های متنوعی تولید می‌شوند که می‌توانید بنا بر نیاز و شرایط خود، رنگ و مدل دلخواه خود را به راحتی انتخاب کنید.

چمدان کودک

نکات خرید انواع چمدان مسافرتی

نکات خرید انواع چمدان مسافرتی

تهیه یک چمدان با کیفیت و استاندارد باعث می‌شود که سفری ایمن و در عین حال لذت بخش را داشته باشید. از این رو توصیه می‌شود که هنگام خرید به نکات شرح داده شده در زیر توجه کامل داشته باشید.

کیفیت جنس چمدان

یکی از مواردی که باید در زمان خرید انواع چمدان مسافرتی در نظر داشته باشید میزان مرغوبیت جنس به کار رفته است. لازم به ذکر است که چمدان از جمله وسایلی است که یک بار خریدنش برای سال ها کفایت می‌کند و در واقع باید قابلیت استفاده مکرر و به دفعات را داشته باشد. و از طرف دیگر علاوه بر حفظ و نگهداری وسایلتان، از آن ها در برابر آسیب ها و صدمات جانبی و شرایط جوی نامساعد نیز محافظت کند. بنابراین اگر از کیفیت مطلوب برخوردار نباشد محتمل هزینه های اضافی زیادی خواهید شد.

چرخدار بودن چمدان

از آنجا در طول سفر ممکن است دائماً در حال حرکت و جا به جایی باشید بهتر است که چمدان مورد نظرتان ترجیحاً دارای چرخ باشد تا با دردسرهای حمل و سنگینی چمدان مواجه نشوید. اگرچه چمدان های دو چرخ به برای سطح های هموار و شیب دار مناسب و کاربردی هستند. اما نوع چهار چرخ قابلیت های بهتری دارند چرا که به راحتی در هر سمت و زاویه چرخش و توقف دارند.

چمدان چرخ دار مسافرتی

وزن و سایز چمدان

همانطور که مطالب فوق اشاره کردیم، اکثر فرودگاه ها قوانین خاصی برای وزن و ابعاد چمدان دارند. به عبارتی نباید سایز و وزن چمدانتان بیشتر از ظرفیت معمول آن ها باشد. بر این اساس قبل از سفر از فرودگاه مورد نظر مقررات آن را مطالعه کنید. همچنین بنا بر مدت سفرتان وزن چمدان را انتخاب نمایید.

برای مثال، برای سفرهای طولانی که طبیعتاً به وسایل بیشتری  نیاز دارید باید سایز و وزن چمدانتان زیاد باشد اما سفرهایی که غالباً کوتاه مدت و کاری هستند یک چمدان کوچک (خلبانی) جمع و جور کفایت می‌کند. به طور معمول وزن چمدان های چرخدار باید کمتر از ۲۰ کیلو باشد. همچنین میزان بار استاندارد قابل حمل در سفرهای هوایی و دریایی به طور میانگین ۳۰ کیلوگرم است.

دسته و محفظه داخلی چمدان

دسته و محفظه داخلی چمدان

دسته یکی از ضروریات چمدان های مسافرتی است در واقع داشتن دسته باعث می‌شود که به راحتی وسایل خود را حمل  و جا به جا کنید. ساک های تک قطبی و دو قطبی به عبارتی تلسکوپی از جمله بهترین انتخاب هستند چرا که علاوه بر دوام بالا باعث حفظ تعادل چمدان در هنگام توقف نیز می‌شوند.

حتماً هنگام خرید به اینکه چمدان دارای جیب های و محفظه داخلی جداگانه باشد توجه داشته باشید چرا که این نوع طراحی باعث می‌شود که وسایلتان در نظم و ترتیب قرار بگیرند و از این رو هنگام نیاز راحت وسیله مورد نیاز را پیدا کنید.

جیب و زیپ های بیرونی چمدان

تعبیه کردن جیب بر روی چمدان این امکان را به شما می‌دهد که برخی از لوازم قابل دسترس سریع در آن ها قرار دهید. البته توصیه می‌شود که به جهت نداشت قفل ایمن مانند قفل tsa درب اصلی چمدان از گذاشتن لوازم گران قیمت در جیب های بیرونی خودداری کنید. زیپ های چمدان را نیز ارزیابی کنید که به راحتی باز و بسته شوند و در واقع هنگام باز یا بسته کردن گیر نداشته باشند.

مقاومت در برابر آب

از دیگر ویژگی هایی که باید یک چمدان خوب برخوردار باشد قابلیت ضد آب بودن است. به عبارت دیگر اگرچه همه چمدان ها صد در صد ضد آب نیستند اما هر چقدر میزان سختی و استحکام جنس چمدان بالاتر باشد، مقاومت آن در برابر آب بیشتر است. از این رو هنگام خرید این نکته را در نظر داشته باشید.

چمدان مسافرتی ضدآب

گارانتی و خدمات پس از فروش

از آنجا که انواع چمدان مسافرتی، از جمله وسایلی هستند که باید مدت زیادی کارایی داشته باشند لازم است که در زمان خرید طول عمر، قابلیت ها، مدت گارانتی و خدمات پس از فروش آن را فروشنده جویا شوید. به عبارت دیگر پیشنهاد می‌شود از فروشگاهی چمدان مورد نظرتان را سفارش دهید که در صورت بروز نقص یا مشکل در کارکرد چمدان بعد از مدتی کوتاه، امکان تعمیر یا تعویض رایگان برایتان وجود داشته باشد. چمدان مسافرتی دخترانه شیک

کلام آخر

در این مقاله انواع چمدان مسافرتی را از نظر جنس، ابعاد و نوع کاربرد به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. آشنایی با این موارد پیش از خریداری چمدان می تواند یک انتخاب درست و دقیق را برایتان به همراه داشته باشد.

برای خرید وسیله مورد نیاز خود از چمله چمدان مسافرتی، کوله و کیف گردنی می توانید به سایت چمدان اکولاک مراجعه کنید.

سوالات متداول

چه تفاوتی بین چمدان های چرخدار و دافل های چرخدار وجود دارد؟

چمدان های چرخدار برای حمل و نقل آسان تر و جابجایی راحت تر در مسافت های طولانی مناسب تر هستند. دافل های چرخدار ظرفیت کمتری دارند و برای سفرهای کوتاه تر و یا به عنوان ساک کمکی در کنار چمدان اصلی استفاده می شوند.

بهترین نوع چرخ برای چمدان کدام است؟

چرخ های چهارگانه بهترین نوع چرخ برای چمدان هستند زیرا به راحتی در هر سمت و زاویه چرخش و توقف دارند.

در چه شرایطی باید از کاور یا روکش برای چمدان استفاده کرد؟

در سفرهای هوایی، بارانی و یا در مکان های مرطوب و پر گرد و غبار برای محافظت از چمدان باید از کاور یا روکش استفاده کرد.

 

4/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه در “انواع چمدان مسافرتی

  1. tara panahi گفت:

    سلام
    رنج قیمت چمدان کودک در چه حده؟ و شما چه مارک و مدلی رو پیشنهاد میدید که کیفیت بالایی داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *