چمدان

انواع چمدان از لحاظ جنس کدامند؟

انواع چمدان از لحاظ جنس

با توجه به نوع، دو دسته برای انواع چمدان از لحاظ جنس و مواد سازنده وجود دارد. دسته اول انواع چمدان با جنس سخت را تشکیل می دهند و دسته دوم انواع چمدان با جنس نرم را تشکیل می دهند. چمدان های سخت از مواد سخت مانند پلی کربنات ساخته شده اند، اما چمدان های نرم از پارچه هایی مانند برزنت ساخته شده اند. چمدان های سخت قبلاً فقط چمدان های چوبی و چرمی قدیمی بودند که دیگر مورد استفاده قرار نمی گرفتند، اما اخیراً انواع مختلفی از چمدان های با جنس سخت در کنار سایر چمدان های نرم مورد استفاده قرار گرفته اند. با ما همراه باشید تا انواع چمدان از لحاظ جنس را بررسی کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

انواع چمدان از لحاظ جنس کدام است؟

انواع چمدان با جنس سخت

اگر به دنبال چمدانی هستید که در آن نگران خیس شدن وسایل داخل آن به دلیل باران نباشید، لازم نیست نگران ضربه خوردن وسایلتان باشید و نیازی نیست هزینه زیادی را خرج کنید. زمان بسته بندی وسایل شکستنی در چمدان، انواع چمدان با جنس سخت بهترین انتخاب برای شما هستند. 

آبی کم رنگ
بژ
سفید
سورمه ای
صورتی کم رنگ
قرمز
مشکی

چمدان اکولاک مدل اِسکواِر پُرو ست سه تایی

۳۶,۶۳۰,۰۰۰ تومان
سفید
سورمه ای
کرم
مشکی

چمدان کانوود مدل اینتگرا

۱۷,۷۳۰,۰۰۰ تومان

البته، همه چمدان ها یکسان نیستند و بر اساس نوع موادی که از آن ساخته شده اند، مقاومت های متفاوتی دارند. به طور معمول انواع جدید چمدان با جنس سخت از پنج ماده ساخته می شوند که هر کدام را به صورت جداگانه بررسی می کنیم پس با ما همراه باشید تا با مدل های مختلف چمدان هارد کیس آشنا شوید.

چمدان با جنس سخت

1.چمدان پلی کربنات بهترین در نوع خود

چمدان های پلی کربنات نسبت به سایر انواع چمدان های سخت سبک تر و بادوام تر هستند. چمدان پلی کربنات یکی از پرفروش ترین چمدان های با جنس سخت به دلیل مجموعه ای از رنگ های خیره کننده و منحصر به فرد است. به دلیل بدنه سختی که دارند، چمدان های با جنس سخت اغلب سنگین هستند، با این حال این مدل چمدان های پلی کربنات از سبک ترین چمدان ها با جنس سخت موجود در بازار هستند.

سبز
صورتی
نارنجی
خاکستری تیره
طوسی روشن
فسفری

چمدان اِکولاک مدل فیـوژن

۲۹,۴۳۰,۰۰۰ تومان

اما با وجود اینکه سبک است، می تواند وزن زیادی را تحمل کند. مهمترین ویژگی این طراحی چمدان این است که بدنه ای انعطاف پذیر دارد که در برابر شکستن در برابر ضربات سخت مقاومت می کند. قابلیت پوشاندن لکه ها و خراش ها یکی دیگر از مزایای این سبک خاص از چمدان است. در صورت افتادن هر یک از چمدان ها در اثر ضربه، چمدان شما به جای خود بر می گردد.

چمدان با جنس پلی کربنات

2.چمدان آلومینیومی ، چمدانی برای خاص پسندان

آلومینیوم مدت هاست که برای تولید چمدان استفاده می شود. آلومینیوم از آنجایی که سبک وزن بود برای مدت طولانی برای ساخت بسیاری از کیف ها و چمدان ها استفاده می شد، اما به مرور زمان به دلیل گرانی آن، کالاهای دیگری جای آن را گرفتند. با این حال، چمدان های آلومینیومی همچنان به عنوان یک کالای لوکس دیده می شوند و طرفداران خاص خود را دارند. ریمووا یکی از شناخته شده ترین و بهترین مارک چمدان های آلومینیومی منحصر به فرد است. اگر در طول سال مکرر سفر می کنید، چمدان های آلومینیومی می توانند گزینه فوق العاده ای برای شما باشند زیرا چمدان وسیله ای نیست که بخواهیم مرتباً آن را عوض کنیم.

برای اطلاعات بیشتر به صفحه چمدان آلومینیومی یا پلی کربنات مراجعه کنید.

انواع چمدان از لحاظ جنس و مواد سازنده

3.چمدان پلی پروپیلن مقاوم اما قیمت مناسب

یکی دیگر از انواع چمدان با جنس سخت که می خواهیم به شما معرفی کنیم چمدان پلی پروپیلن است. بیشتر کیف های ابزار و کیسه های لوازم آرایشی مسافرتی از پلی پروپیلن ساخته شده اند، اما کیف های مسافرتی با جنس سخت نیز از این ماده ساخته شده اند.  پلی پروپیلن ماده ای قوی و بادوام است که در برابر پاره شدن، سوراخ شدن، برخورد و سایر آسیب ها مقاومت می کند.

آبی فیروزه ای
سورمه ای
صورتی کم رنگ
مشکی

چمدان اکولاک مدل سلسترا xa سایز بزرگ

۱۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان
آبی کم رنگ
بژ
سفید
سورمه ای
صورتی کم رنگ
قرمز
مشکی

چمدان اکولاک مدل اِسکواِر پُرو ست سه تایی

۳۶,۶۳۰,۰۰۰ تومان

 برای افرادی که خواهان یک کیف با بدنه سخت هستند اما نمی خواهند برای چمدان پلی کربنات هزینه ای بپردازند، این سبک از چمدان های سخت مناسب است. با این حال، آنها مقاومت قابل قبول و قیمت مقرون به صرفه تری را ارائه می دهند. البته این مدل به اندازه چمدان پلی کربنات مقاوم نیست.

چمدان با جنس پروپیلن

4.چمدان چرم ، چمدانی برای خانواده های اشرافی

چمدان های چرمی را نمی توان جزو چمدان های نرم دسته بندی کرد و همچنین نمی توان آن را به عنوان یک چمدان با جنس سخت هم اعلام کرد. البته چمدان های چرمی برای مدتی از مد افتاده اند، اما از نظر تاریخی معمولاً از چرم یا چرم و فلز برای ساخت کیف استفاده می شده است. وزن چرم کاملا مشخص است. وزن آن در صورت مخلوط شدن با فلز یا چوب افزایش می یابد. مقاومت بسیار بالاتری نسبت به انواع مدل های برزنتی و پلی استر دارد، اما به اندازه آلومینیوم، پلی کربنات یا پلی پروپیلن مقاوم نیست.

چمدان چرم

5.چمدان ABS بی رغیب در مقاومت

چمدان ABS آخرین نوع چمدان با جنس سخت است که می خواهیم به شما معرفی کنیم. اصطلاح ABS مخفف آکریلونیتریل بوتادین استایرن، که نوعی پلیمر و پلاستیک سخت و جامد است. این نوع چمدان در رده دوم چمدان با بدنه سخت دسته بندی می شود و یکی از مقاوم ترین چمدان های سخت موجود پس از چمدان های پلی کربنات می باشد. با این حال، سبک تر از چمدان ساخته شده از چرم، پلی پروپیلن یا آلومینیوم است. این چمدان ها از مواد سبک وزن ساخته شده اند، اما تحمل وزن بالایی دارند و از بیرون به طور غیر قابل نفوذی در برابر خش مقاوم هستند. چمدان ABS کیفیت جالبی دارد که بدون آسیب به حالت اولیه خود باز می گردد.

بررسی و مقایسه انواع چمدان با جنس نرم

شکل دیگری از چمدان ها از نظر ساخت، چمدان هایی با بدنه نرم هستند. از زمانی که این نوع چمدان برای اولین بار سال ها پیش ظاهر شد، از نظر ظاهری تغییر چندانی نکرده است. مواردی که چرخ ها و دستگیره ها از فلز یا پلاستیک ساخته شده اند اما بدنه کلی از پارچه ساخته شده است. علاوه بر این، برخی از آنها دارای یک قاب فلزی برای ثبات بیشتر هستند. مقایسه انواع چمدان با جنس نرم نسبت به جنس سخت مقرون به صرفه تر و مقاومت کمتری دارند، اگرچه برای استفاده های خاص ایده آل هستند. به عنوان مثال، چمدان های با جنس نرم بهترین انتخاب برای کسانی است که وسایل زیادی دارند و تمام وسایل آن ها لباس است، زیرا می توانند لباس های بیشتری را تحت فشار بیشتری نسبت به مدل های هارد کیس قرار دهند.

مقایسه انواع چمدان با جنس نرم

1.چمدان نایلون بالستیک چمدانی ضد گلوله

یکی از سبک های انواع چمدان از لحاظ جنس از نایلون بالستیک ساخته شده است. نایلون بالستیک علاوه بر ضخیم و مصنوعی بودن، به طرز باورنکردنی انعطاف پذیر، ماندگار و مهمتر از همه قابل تمیز کردن است. چمدان نایلونی بالستیک علاوه بر تمام مزایایی که قبلاً ذکر کردیم، در برابر سایش، پارگی و خراش مقاوم است. اگر بخواهیم در مورد معایب چمدان نایلون بالتیک صحبت کنیم، می توانیم این واقعیت را بیان کنیم که گزینه های زیادی وجود ندارد. رایج ترین رنگ های این سبک چمدان ها مشکی، قهوه ای و سرمه ای است.

2.چمدان نایلون کوردورا سبک و خوش دست

چمدان نایلون کوردورا نوع دیگری از چمدان های نرم است که می خواهیم آن را به شما معرفی کنیم. مانند نایلون بالستیک، نایلون کوردورا نوعی پارچه ساخته شده از ناسلون است، اما این دو یکسان نیستند. به دلیل مقاومت عالی این پارچه در برابر پارگی و خراش، در بخش چمدان به شهرت رسید. وزن این نوع چمدان از چمدان های نایلونی بالستیک کمتر است و به دلیل تولید گسترده آن، طیف وسیع تری از گزینه های رنگی را در اختیار دارید.

بهترین چمدان از نظر جنس

3.چمدان پلی استر ارزان و همه پسند

چمدان پلی استر شکل متفاوتی از چمدان های با جنس نرم است که می خواهیم آن را به شما معرفی کنیم. پلی استر یک ماده ظریف و نرم است. لازم به ذکر است که چمدان های پلی استر انعطاف پذیری کمتری نسبت به نایلون بالستیک و نایلون کوردورا دارند، اما مقرون به صرفه تر هستند. اگر یک چمدان استاندارد با متریال متوسط با قیمتی مقرون به صرفه می خواهید، این مدل چمدان برای شما مناسب است.

4.چمدان برزنتی ساخته شده از الیاف طبیعی

در واقع از برزنت بیشتر برای ساخت کیف و کوله پشتی استفاده می شود تا چمدان. اگرچه مواد برزنتی دوام بیشتری نسبت به پلی استر دارند، اما نمی توان آنها را با مواد نایلونی که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم مقایسه کرد. برزنت به دلیل مقاومت بیشتر، ماده خوبی برای استفاده در ساخت چمدان است. پارچه های بوم، بر خلاف پارچه های نایلونی، از الیاف طبیعی به جای پارچه های مصنوعی ساخته شده اند.

خرید کدام جنس چمدان برای من مناسب‌ تر است؟

خرید کدام جنس چمدان برای من مناسب‌ تر است؟

در ادامه با تعدادی از بهترین جنس چمدان آشنا خواهید شد. این چمدان ها که یکی از برند های شناخته شده در صنعت کیف و چمدان ایرانی و جهانی است، از نظر طراحی، مواد، ارگونومی و کیفیت ساخت بهتر از رقبای خود در بازار هستند.

۱. اِمریکن توریستِر؛ همسفر ابرقهرمان

اگر فقط گاهی اوقات سفر می کنید، اِمریکن توریستِر بهترین گزینه برای شماست. چرا که کیفیت خوبی دارد و رنج قیمتی مناسب و متنوعی برای نسخه های مختلف خود دارد.

این برند جزء دسته بندی برندهای انحصاری یا گران قیمت نیست. شرکت معتبر سامسونت علاوه بر خرید برند آمریکایی توریستِر ، انتخابی از چمدان های پارچه ای و غیر پارچه ای را در طیفی از رنگ ها و سبک ها ارائه می دهد.

چمدان با جنس هارد

۲. سامسونت؛ یک قرن تجربه

یکی از برترین تولیدکنندگان چمدان مسافرتی سامسونت است. این تجارت قابل اعتماد بیش از یک قرن است که محصولات متنوعی تولید می کند. در بین تولیدکنندگان کیف، چمدان پارچه ای و غیر پارچه ای، کوله پشتی و لوازم مسافرتی، سامسونت بدون شک حرف های زیادی برای گفتن دارد. برند سامسونت چمدان های باکیفیت و جذاب را در طیف های مختلف قیمت ایجاد می کند.

۳. تراوِل پرو؛ همسفر حرفه‌ای

یکی از برترین شرکت های چمدانی که علاقه مندان به سفرهای هوایی دوست دارند، تراوِل پرو است. چمدان اصلی این برند قرار است توسط خلبانی ساخته شده باشد که به خوبی از ویژگی های یک چمدان چرخدار ایده آل برای سفرهای زمینی و هوایی آگاه بوده است.

بهترین چمدان برای سفرهای خارجی، موجود در رنگ ها، اندازه ها و سبک های مختلف، توسط تراوِل پرو تولید می شود. این شرکت انواع چمدان های دو یا چهار چرخ را به دو صورت پارچه ای و غیر پارچه ای عرضه می کند. وجود گارانتی مادام العمر یکی از مزایای خرید این برند می باشد.

مقایسه انواع چمدان با جنس سخت

۴. ایگِل کریک؛ کابردی و بادوام

اگر کیفیت محصول برای شما مهم ترین فاکتور در هنگام خرید چمدان است، باید مدل ایگل کریک را انتخاب کنید. از نظر ظاهری، بار ایگل‌ کریک در دسته چمدان های ورزشی قرار می گیرد. دوام محصولات مورد توجه این برند است. به همین دلیل، چمدان های این برند با چرخ های محکم، زیپ های قفل کننده قوی مانند قفل tsa و پارچه های پلی استر ساخته شده اند. استفاده از موادی که دوام دستگاه را در شرایط مختلف آب و هوایی افزایش می دهد، یکی از ویژگی های چمدان ایگل کریک است.

۵. پولو کِلَس؛ تنوع و قدرت انتخاب

یکی از بهترین مارک چمدان های مسافرتی با طیف گسترده ای از محصولات از نظر طرح، رنگ و مدل، کلاس پولو است. علاوه بر طیف وسیعی از انواع ارائه شده توسط این شرکت، یکی از مزیت های چمدان پولوکلس، متریال محکم و باکیفیت آن است. مهم نیست که ظاهر رسمی تری را ترجیح می دهید یا از خرید چمدان و وسایل ورزشی لذت می برید، پولو کِلَس توصیه هایی در طیفی از قیمت ها برای شما خواهد داشت.

۶. ویکتورینوکس؛ باکیفیت و زیبا

ویکتورینوکس شاید بیشتر به خاطر چاقوهای سوئیسی خیره کننده و شناخته شده اش شناخته شود، اما این شرکت یکی از برترین تولیدکنندگان چمدان های مسافرتی نیز می باشد.

اگرچه اجناس این برند کمی گرانتر از معمول بازار هستند، اما به دلیل کیفیت و زیبایی استثنایی که می دهند، سال هاست که گردشگران به سمت آن ها جذب می شوند. این شرکت از سال 1999 شروع به رقابت با سایر برندهای چمدانی کرد و در مدت کوتاهی توانست تقاضای مصرف کنندگان را بسنجد و خود را به عنوان گزینه برتر برای مصرف کنندگانی که به دنبال مواد باکیفیت، مد روز و منحصر به فرد هستند معرفی کند.

جنس چمدان مسافرتی

۷. کارلتون؛ خوش‌قولی و تعهد

برند کارلتون طراحی های ظریف و پیچیده را برای چمدان های خود در اولویت قرار می دهد. علاوه بر زیبایی خیره کننده ای که کارلتونی ها در محصولات خود ارزش قائل هستند، توجه به گارانتی مادام العمر این برند برای تمامی محصولاتش حائز اهمیت است.

سخن نهایی

با مراجعه به صفحه چمدان مسافرتی در فروشگاه ما(echolac)، می توانید نوع چمدان مورد نظر خود را به همراه اندازه و سایر ویژگی ها انتخاب کنید. اکولاک یک سایت فروشگاه اینترنتی معتبر در زمینه فروش چمدان مسافرتی و کوله پشتی اورجینال و برند است. ما بهترین وسایل سفر را با رقابتی ترین هزینه ها ارائه می دهیم. پس با خیال راحت خرید کوله پشتی؛ خرید انواع مختلف چمدان های مسافرتی و کیف گردنی مسافرتی را با ما تجربه کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *