چمدان

چمدان پلی کربنات چیست

چمدان پلی کربنات

اینکه خریداران چمدان باید چه جنسی را برای خرید خود انتخاب کنند، یک نگرانی همیشگی است. در این بخش از صفر تا صد، آنچه را که در گذشته استفاده می شد و امروزه در راهنمایی برای خرید چمدان شما مورد استفاده قرار می گیرد را برای شما توضیح خواهیم داد. ما همیشه نگران تعویض چمدان خود هستیم و اکثریت ما دوست داریم چمدانمان برای مدت طولانی دوام بیاورد. ما در این مقاله در مورد اینکه چمدان پلی کربنات چیست؟ انواع مختلف چمدان، بهترین چمدان های پلی کربنات، جنس آنها و اینکه کدام یک بهترین گزینه است صحبت خواهیم کرد. زیرا مهمترین عنصری که بر دوام چمدان تأثیر می گذارد، جنس بدنه آن است. بنابراین تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

چمدان ها در دودسته ی “هارد کیس” و “سافت کیس” (پارچه ای) جای گرفته اند. چمدان های هارد کیس حتی در ضربات بسیار ساده به دلیل عدم انعطاف و مواد فایبرگلاس خشک صدمات قابل توجهی به بار می آوردند و با کوچکترین ضربه ای چمدان می شکست! گاهی پول زیادی را برای چمدان های فایبرگلاس خرج می کنیم، اما در اولین سفر به دلیل شکنندگی شدید خراب می شود؛ بنابراین اگر چنین تجربه ای داشته باشید واقعا تلخ است. بیشتر مشتریان از چمدان های هاردکیس به به سمت چمدان های سافت کیس یا همان چمدان های پارچه ای رفتند، زیرا دفعات شکستن این نوع چمدان های هارد کیس افزایش یافت.

پس از فایبرگلاس، عصر چمدان های پارچه ای فرا رسید که به نظر می رسید نسبت به بدنه خشک الیاف در برابر ضربه مقاوم تر بوده و احتمال شکستگی آن کمتر است. برخلاف تصور عموم، چمدان های پارچه ای آسیب های جدی می بینند. ضربات شدید یا وارد کردن اجسام نوک تیز به این نوع چمدان ها می تواند پارچه را شکافته یا پاره کند. با این حال، اقلام داخل چمدان به دلیل ظریف و نازک بودن آن، از این فشارها و ضربه ها آسیب جدی می بینند. اما در مقایسه با دوره قبل، پارچه اولویت بیشتری داشت و در اوایل فروش بالای این نوع چمدان ها قابل توجه بود. با این حال، در مقایسه با دوره قبل، پارچه رتبه بهتری داشت و فروش قوی این نوع چمدان در روزهای اولیه معرفی آن به بازار توانست تا حدی محبوبیت پیدا کند، زیرا چمدان پارچه بار دیگر با مشکلاتی مواجه شد! آنها سنگین بودند و وزن زیادی داشتند.

بهترین چمدان های پلی کربنات

بهترین چمدان برای سفرهای خارجی کدامند؟

در واقع، چمدان های پارچه ای حداقل 1.5 کیلوگرم سنگین تر از سایر چمدان های هارد کیس بودند. این به این دلیل بود که علاوه بر وزن بدنه فلزی به کار رفته در داخل بدنه پارچه ای چمدان که خود از موادی با وزن مشخص ساخته شده بود، از آنجایی که بدنه پارچه قابل جدا شدن نبود، بخش هایی از چمدان با استفاده از آن ساخته می شد. این بدنه فلزی به عنوان فریم های محکم و سنگینی است که در واقع به وزن چمدان ها افزوده است.

این مشکل از زوایای دیگر نیز آزاردهنده بود. زیرا سنگینی بار مسافر را خسته می کرد و پس از جابجایی های متعدد مشکل ساز می شد. حتی مسافر نیز به دلیل سنگینی چمدان ها مجبور به پرداخت هزینه بیشتر بود. سبک بودن چمدان از نظر کیلو و گرمی بسیار مهم بود.

علاوه بر تمام این مسائل، پارچه کثیفی را به خود جذب می کند و به عمق آن نفوذ می کند و شستشوی چمدان را دشوار می کند. در نتیجه نمی توانیم چمدان را به سرعت با حوله مرطوب تمیز کنیم و حتی نمی توان آنها را در ماشین لباسشویی شست.. شکل ظاهری معمولی ، رنگ بندی محدود  و بعضا زشت این نوع چمدان باعث شده بود که به سرعت جایگاه خود را از دست بدهد و کمتر مورد توجه قرار گیرد. در نتیجه، تقاضا برای چمدان هایی که مشکلات فایبرگلاس خشک و چمدان های پارچه ای را نداشت، افزایش یافت. در نتیجه افزایش تقاضا، در نهایت چمدان های نرم، نشکن و انعطاف پذیر ساخته شده از پلی کربنات بودند به بازار معرفی شدند که به جرات می توان گفت بهترین چمدان برای سفرهای خارجی هستند.

بهترین چمدان برای سفرهای خارجی

چمدان پلی کربنات چیست و چه مزایایی دارد ؟

محبوبیت چمدان های پارچه ای و فایبرگلاس از زمان معرفی چمدان های پلی کربنات کاهش یافته است. چمدان های هارد کیس نام دیگری برای چمدان های پلی کربنات است. همانطور که قبلاً اشاره شد، این چمدان های فایبرگلاس زمانی به عنوان “هارد کیس” شناخته می شدند و به دلیل جذابیت مورد توجه قرار می گرفتند. به دلایل مختلف، این زیبایی در چمدان پارچه ای کمتر بود. چمدان های امروزی از پلی کربنات ساخته شده اند و رنگ های زیبا و دوست داشتنی دارند. نشکن هستند و دیگر ایرادات چمدان های فایبرگلاس را ندارند. بازار ساخت و فروش انواع چمدان بار دیگر داغ شد. تقاضا برای این نوع چمدان ها یک بار دیگر افزایش یافت و افراد شروع به استفاده از چمدان های پلی کربنات کردند که امروزه بسیار رایج است.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از چمدان پلی کربنات این است که حدود 2 کیلوگرم سبک تر از چمدان های فایبرگلاس و پارچه ای امروزی است. چمدان پلی کربنات از پلاستیک نازک، بسیار سبک و انعطاف پذیر با استفاده از تکنیکی جدید تولید می شود. در مدل های پیشرفته چمدان های پلی کربنات انعطاف پذیری بسیار بالا است که به عنوان نشکن شناخته می شود و همچنین مواد شفاف و قابل شستشو که برخلاف چمدان های پارچه ای کثیف نمی شوند و تمیز کردن این چمدان را بسیار ساده می کند.

برخلاف چمدان های پارچه ای که دارای روکشی هستند که باز و بستن چمدان از بالا مانند یک کیف کوله باز می شود، چمدان های پلی کربنات از وسط باز می شوند و از هر طرف فضای مساوی برای بسته بندی وسایل در اختیار شما قرار می دهند. به دلیل باز بودن چمدان، شلوغی کمتری در چمدان وجود دارد و این امر باعث می شود وسایل شما راحت تر پیدا شوند. یکی از باورهای غلط و نادرست این است که اکثر چمدان های پلی کربنات آسیب پذیر هستند. با توجه به نوع جنس بدنه، این چمدان ها بیشتر در معرض خراشیدگی هستند، اما هر جسم تیزی می تواند به چمدان آسیب برساند.

بیشتر بخوانید : چمدان آلومینیومی یا پلی کربنات

چمدان های پلی کربنات

دسته بندی انواع بهترین چمدان های پلی کربنات

بهترین چمدان های پلی کربنات، دارای دسته بندی های مختلفی هستند که شامل پلی کربنات، پلی پروپیلن، ABS و غیره می شود. اما ممکن است برای مشتری و مسافری که به چمدان نیاز دارد گیج کننده باشد. برای اعتبار عینی خریداران و مسافران، ما در سایت اکولاک ایران(نمایندگی چمدان اکولاک در تهران)، مشخصات چمدان ها را به صورت کامل برای شما توضیح می دهیم و طبقه بندی می کنیم که آیا این چمدان باکیفیت است یا خیر. هدف ما در سایت اکولاک ایران با بیش از 50 سال سابقه در زمینه تولید و فروش انواع کوله پشتی؛ چمدان و کیف گردنی مسافرتی این است که دانش خود را از کیفیت به گونه ای به شما منتقل کنیم که با ارائه هر محصولی که می بینید به شما کمک کند تصمیم بهتری بگیرید بهترین مارک چمدان را برگزینید . در نتیجه، چمدان های پلی کربنات را در سه گروه دسته بندی کرده ایم.

 

راهنمای خرید چمدان مسافرتی- چمدان پلی کربنات معمولی

چمدان پلی کربنات معمولی شامل تمام ویژگی های چمدان های پلی کربنات ذکر شده از جمله انعطاف پذیری و وزن سبک می باشد. به همین دلیل، می توان آن را کمی خم کرد و به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا در برابر ضربه های معمولی مقاومت کند، این چمدان قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر چمدان های پلی کربنات دارد و چمدان اقتصادی می باشد. به طور طبیعی، آنها نسبت به چمدان های ساخته شده از فایبرگلاس بسیار انعطاف پذیرتر و در برابر ضربه مقاوم هستند. ارزان ترین ترین و مقرون به صرفه ترین نوع چمدان پلی کربنات نوع اول است.

چمدان پلی کربنات معمولی

راهنمای خرید چمدان مسافرتی - چمدان پلی کربنات نرم

چمدان های پلی کربنات نرم به دلیل نرمی یک سطح بالاتر از چمدان های نوع اول هستند. به دلیل انعطاف پذیری و نرمی، چمدان را می توان کاملاً خم کرد. چمدان ممکن است بدون شکستگی حتی اگر تا شده است بازگردانده شود. این چمدان ها به دلیل استحکام فوق العاده ای که دارند، گاهی اوقات به عنوان «نشکن در ضربه های فرودگاهی» شناخته می شوند که به مسافر کمک می کند هنگام تحویل چمدان، استرس کمتری داشته باشد. از نظر قیمت، چمدان نوع دوم گرانتر از نوع اول است.

چمدان پلی کربنات نرم

راهنمای خرید چمدان مسافرتی- چمدان پلی کربنات 100% یا پلی پروپیلن

بزرگترین نوع چمدان موجود امروزی کاملاً از پلی کربنات ساخته شده است که دارای بدنه ای انعطاف پذیر و بسیار مقاوم است. همانطور که قبلاً گفتیم آنها به عنوان چمدان پلی پروپیلن نیز شناخته می شوند. تنها چند شرکت در جهان وجود دارند که بدنه های 100% پلی کربنات را تولید می کنند. یکی از آنها کارخانه بایر آلمان است. چمدان 100٪ پلی کربنات با استفاده از مواد اولیه درجه یک ساخته شده است که بازیافت نمی شوند، که در مقایسه با سایر پلی کربنات ها ممکن است به طور عینی مشاهده شود. این مواد معمولاً برای ایجاد چمدان های مجلل تر با عملکرد بسیار بیشتر استفاده می شوند.

بهترین چمدان های پلی کربنات

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم در مورد چمدان پلی کربنات چیست؟ توضیحات کاملی را ارائه دهیم. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، بدنه چمدان از مواد مختلفی ساخته شده است، از فایبرگلاس گرفته تا پارچه و پلی کربنات. بدیهی است که چمدان های قدیمی هنوز چندان مورد پسند نیستند. علت این مشکل ممکن است مربوط به ناآگاهی فرد و عدم آگاهی مسافر باشد. با کمی بررسی و جست و جو، شاید تعداد کمی از افرادی به صورت ناخواسته چمدان های فایبرگلاس را خریداری می کنند. اگرچه قیمت پایین آنها یک مزیت است، اما خرید این چمدان ها به دلیل موارد ذکر شده توصیه نمی شود. لازم به ذکر است که در هنگام خرید به مدل قفل چمدان هم نیز توجه کنید که قفل tsa باشد؛ چراکه بهترین نمونه قفل چمدان است.

با مراجعه به صفحه خرید چمدان مسافرتی در فروشگاه ما، می توانید نوع چمدان مورد نظر خود را به همراه اندازه و سایر ویژگی ها انتخاب کنید. ما بهترین لوازم جانبی سفر را با رقابتی ترین قیمت ها ارائه می دهیم.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *