چمدان

چگونه قفل چمدان را باز کنیم؟

چگونه قفل چمدان را باز کنیم

همانطور که همه ی شما دوستان می دانید، یکی از ملزومات سفر، داشتن چمدان است. یعنی هرکسی که می خواهد به یک مسافرت کاری یا حتی تفریحی برود، باید مشغول بستن چمدان شود. حتی برای یک سفر یک روزه هم خرید چمدان ایده خوبی است. البته که برای سفرهای خیلی کوتاه، خرید کوله پشتی نیز ممکن است کافی باشد؛ اما چمدان ها معمولا جادارتر می باشند و حمل و نقل آن ها راحت تر است. در برخی از سفرها، ممکن است وسایلی به همراه داشته باشید؛ که به حمل و نقل ایمن نیاز داشته باشند و کسی غیر از شما نتواند به آن ها دسترسی پیدا کند. در این موقعیت ها، خرید چمدان هایی که دارای رمز هستند، خیلی کمک کننده است. اما گاهی اوقات اگر ممکن است در استفاده از این چمدان ها با مشکل مواجه شوید. شما باید برای استفاده از این چمدان ها، روی آن ها رمز بگذارید؛ اما آیا می دانید که اگر کد قفل چمدان خود را فراموش کردید چه باید کرد؟

حتما در این موقعیت ها ذهن شما درگیر این فکر می شود که حالا که رمز چمدان را فراموش کردم ، چگونه قفل آن را باز کنم؟ تا انتهای این مقاله کاربردی از اکولاک ایران با ما همراه باشید، تا پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

نحوه باز کردن قفل چمدان ها

یکی از مسائلی که ممکن است در سفرهای خود با آن مواجه شویم، نحوه باز کردن قفل چمدان است. با فراموش کردن رمز قفل چمدان مسافرتی، دسترسی به محتویات داخل چمدان نیز امکان ناپذیر می شود. با این حال، فراموشی رمز چمدان ، مشکل بزرگ و حل نشدنی نیست. در این قسمت، برخی از روش‌های معمول برای باز کردن قفل چمدان را به شما معرفی می کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.
همچنین پیشنهاد می کنیم که مقاله مربوط به شستشوی چمدان را نیز مطالعه کنید.

نحوه باز کردن قفل چمدان ها

اولین روش باز کردن قفل چمدان

لازم به ذکر است روش‌هایی برای باز کردن رمز چمدان وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای شروع، بهتر است که ابتدا رمزی که کارخانه روی آن گذاشته است، یعنی 000 را امتحان کنید. شاید رمز آن را تغییر نداده باشید. احتمالا اگر با این روش به نتیجه ای نرسید، این سوال برای شما پیش خواهد آمد که پس چگونه قفل چمدان را باز کنیم؟ برخی از قفل‌های چمدان مسافرتی رمزهای عددی ترتیبی دارند که از یک ترتیب خاص پیروی می‌کنند. ممکن است رمزی مانند 123 یا 321 بتواند قفل را باز کند. امتحان کردن این ترتیب‌های رایج می‌تواند به شما در باز کردن رمز چمدان کمک کند. اگر این کار فایده نداشت، از روش های بعدی استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

چگونه قفل چمدان را که رمزش فراموش شده باز کنیم

شاید برایتان جالب باشد: بهترین مارک چمدان کدام است؟

دومین روش باز کردن قفل چمدان

قفل کردن چمدان، حس امنیت و آرامشی فراهم می‌کند، زیرا تنها شما می‌توانید به محتویات آن دسترسی داشته باشید. اما فراموش کردن رمز قفل چمدان مسافرتی می‌تواند منجر به اضطراب شود، به ویژه اگر حتی یکی از اعداد را به خاطر نداشته باشید. خوشبختانه، روش‌های مختلفی برای باز کردن رمز چمدان و دسترسی به محتویات چمدان وجود دارد. در این روش باید به صدای قفل گوش دهید. ابتدا باید دکمه ی روی قفل را به سمت پایین بکشید و آن را روی حالت باز شدن قرار دهید. البته ممکن است در چمدان شما با فشار دادن دکمه یا حرکت دادن آن به هر سمت دیگری در این حالت قرار بگیرد. در هرصورت برای شروع کار، قفل چمدان شما حتما باید در حالت باز شدن قرار گرفته باشد. سپس در سکوت کامل، گوش های خود را تیز کنید و گوشتان را نزدیک قفل ببرید. شماره ها را در آرامش کامل حرکت دهید و بچرخانید. به صدای حرکت اعداد خوب گوش دهید. هروقت که یک صدای کلیک مانند شنیدید، یعنی اینکه آن شماره، یکی از اعداد درست است. عدد را یادداشت کنید و به سراغ پیدا کردن دو شماره ی بعدی با همین روش بروید. سپس دکمه ی قفل چمدان خود را برای باز کردن آن حرکت دهید. به دلیل کم بودن صدای کلیک شماره ها، بهتر است این کار را در مکانی ساکت و آرام و بدون سر و صدا انجام دهید. یادتان باشد که حتما رمز را جایی یادداشت کنید تا در صورت تکرار ایجاد این مشکل، بدون دردسر رمز چمدان خود را پیدا کنید. این روش بیشتر برای چمدان های قدیمی قابل اجرا است؛ زیرا چمدان های نسل جدید بی صدا هستند یا تمام اعداد آن ها صدای یکسانی دارند. البته بهتر است این روش را امتحان کنید چراکه ممکن است نتیجه خوبی به دست آورید.

پیشنهاد می کنیم که مقاله کاربردی کاور چمدان چیست را نیز مطالعه کنید.

روش دوم باز کردن قفل چمدان

سومین روش باز کردن قفل چمدان

در این روش باید چمدان خود را در یک سطح صاف قرار دهید. احتمالا روی قفل ترکیبی شما دقیقا روی دایره های چرخان شماره ها، دهانه هایی وجود دارند، که با وجود آن ها می توانید اعداد و شماره ها و همچنین چرخش آن ها را ببینید. باید چمدان را به صورت عمودی روی یک سطح صاف بگذارید تا بتوانید از بالا به سوراخ های روی قفل نگاه کنید. از یک چراغ قوه استفاده کنید و آن را به طرف چمدان خود بگیرید تا بتوانید داخل قفل را دقیق نگاه کنید. اعداد و شماره ها را بچرخانید تا هنگامی که بتوانید فضاهای خالی موجود روی دایره های اعداد را ببینید. اعداد را بر خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا دهانه های بزرگ موجود روی اعداد را ببینید.

به این دهانه ها تقسیم نیز می گویند. سپس دایره ها را فقط به اندازه ی دو کلیک در جهت عقربه های ساعت حرکت دهید. اگر قفل ترکیبی شما قدیمی و یا بزرگ باشد، شاید نیاز باشد که بیشتر از دو کلیک شماره ها را بچرخانید. در این صورت تا زمانی که بتوانید دکمه ی باز کردن قفل را بکشید، به چرخاندن دایره ها ادامه دهید. سپس می توانید دکمه را بکشید تا قفل چمدان شما باز شود.

تا اینجا تقریبا متوجه شدید که در این شرایط و با این روش چگونه قفل چمدان را باز کنیم؟ البته بعضی از چمدان ها هیچ منافذی ندارند که بتوانید توسط آن ها چرخش شماره ها و اعداد را ببینید. در صورتی که چمدان شما هم به این شکل است، این نحوه باز کردن قفل چمدان به کار شما نمی آید. پس حتما الان می پرسید که حالا چه جوری قفل چمدان را باز کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا جواب خود را پیدا کنید.

رمز چمدان را فراموش کردم

چهارمین روش باز کردن قفل چمدان

معمولا، بهترین چمدان برای مهاجرت و بهترین چمدان برای سفرهای خارجی دارای قفل‌های TSA می باشند. این قفل‌ها دارای کلیدهای بین‌المللی فرودگاهی هستند که هواپیمایی‌ها در مبدا قفل می‌کنند و در مقصد برای مسافران باز می‌کنند. استفاده از قفل‌های TSA، به‌ویژه قفل‌های قرمز رنگ با نماد لوزی شکل، در فرودگاه‌های آمریکا و کانادا بسیار رایج است. این اقدام اجازه می‌دهد که در صورت نیاز به بازرسی، پلیس فدرال بدون نیاز به شکستن قفل از قفل TSA استفاده کند. این چمدان‌ها دارای یک قفل و رمز هستند که می توانید با استفاده از آن در سفرهایتان آرامش خاطر بیشتری داشته باشید. اما در صورت فراموش کردن رمز چمدان tsa چه باید کرد؟

این روش برای باز کردن قفل TSA کاربردی است. این روش برای قفل های ترکیبی بالا به پایینی که هیچ دهانه و روزنه ای در آن ها وجود ندارد و امکان دیدن شیارهای اعداد در آن ها موجود نیست، کاملا مناسب است.در صورت فراموش کردن رمز چمدان tsa می توانید از نحوه باز کردن قفل چمدان tsa که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم استفاده نمایید. برای استفاده از این روش تمام مراحلی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم را با دقت انجام دهید.

مقاله مربوط به نگهداری چمدان را از دست ندهید.

روش چهارم باز کردن قفل چمدان

قفل TSA چطور باز می‌شود؟

اولین اقدام برای باز کردن رمز چمدان در صورت فراموش کردن رمز چمدان tsa، این است که ابتدا باید چمدان خود را درجایی که نور کافی در آنجا وجود داشته باشد، قرار دهید. سپس با یک چراغ قوه، روی قفل چمدان نور بیندازید. شما می توانید از چراغ قوه گوشی خود استفاده کنید. قفل های TSA دارای یک دکمه فلزی یا پلاستیکی هستند. شماره ها نیز در وسط آن قرار گرفته اند؛ اما هیچ شیار یا دهانه ای روی قفل وجود ندارد، که بتوانید داخل دایره های شماره ها را ببینید. نور چراغ قوه را روی قفل بیندازید و براکتی فلزی را در سمت راست دایره شماره ها پیدا کنید. ظاهر براکت باید صاف و بدون هیچ گونه شیاری باشد. دایره شماره ها را تا هنگامی که فرورفتگی کوچکی روی براکت ببینید، حرکت دهید. برای این کار باید یکی از اعداد در یک دایره را فشار دهید، تا عدد بعدی دیده شود. به براکت نگاه کنید و ببینید که آیا فرورفتگی در آن وجود دارد یا خیر. اگر صاف بود و هیچ فرورفتگی ندیدید، تک تک روی تمام اعداد کلیک کنید تا هنگامی که سوراخی کوچک را در پرانتز ببینید.

اگر نمی توانید فرورفتگی را تشخیص دهید، پیشنهاد می کنیم نوک تیز یک سنجاق سر را روی براکت حرکت دهید. همین کار را برای دو شماره ی دیگر نیز انجام دهید، تا فرورفتگی را پیدا کنید. حالا تمامی اعداد را حرکت دهید، تا زمانی که هر سه فرورفتگی روی براکت ها، به سمت بالا باشد. در آخر باید هر عدد را پنج دفعه به سمت پایین حرکت دهید، تا اینکه تمامی شیارها در جای خودشان قفل شوند. حالا می توانید دکمه را بکشید و قفل چمدان را باز کنید.

مراحل باز کردن قفل TSA

پنجمین روش باز کردن قفل چمدان

اگر تا به اینجا تمام مراحل نحوه باز کردن قفل چمدان را امتحان کرده و همچنان موفق به باز کردن رمز چمدان نشده اید، در این مرحله حتما موفق خواهید شد! این روش، روش راحتی است؛ اما نیازمند صبوری زیاد و مقداری زمان است. شما باید از لیست ترکیبات استفاده کنید، که در کل 999 ترکیب وجود دارند. شما می توانید تمام ترکیبات اعداد را امتحان کنید، تا بالاخره رمز را پیدا کنید. این کار هم ممکن است در اولین تلاش ها نتیجه بدهد و هم ممکن است تا زمانی حدود چهل دقیقه ادامه پیدا کند.

اگر به دنبال راهنمایی برای خرید چمدان هستید، می توانید مقاله کاربردی و مفید راهنمای خرید چمدان مسافرتی را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم.

ششمین روش باز کردن قفل چمدان

در این روش باید با دقت بالا، لولاهایی را که درب چمدان و بدنه اصلی چمدان را به یکدیگر وصل می کنند، از چمدان جدا کنید. از داخل چمدان روکش قفل را باز کنید و مجددا رمزگذاری را انجام دهید. سپس می توانید دوباره لولاها را روی چمدان ببندید.

فراموشی رمز چمدان

جمع بندی

در این مقاله به سوال در صورت فراموش کردن رمز قفل چمدان مسافرتی ، چگونه قفل چمدان را باز کنیم؟ جواب دادیم. همچنین به بررسی روش‌های مختلفی پرداختیم که می توانید از آن ها برای باز کردن رمز چمدان خود استفاده کنید. روش‌های ساده مانند استفاده از رمزهای پیش‌فرض تا روش‌های پیچیده تر مانند استفاده از ابزارهای جانبی، همه این روش‌ها به شما امکان می دهند تا بتوانید به راحتی و به آسانی قفل چمدان خود را باز کنید. با اطلاعات ارائه شده در این مقاله، شما قادر خواهید بود در هر شرایطی که نیاز به باز کردن رمز چمدان دارید، این کار را به راحتی انجام دهید و یک مسافرت خوب را تجربه نمایید.
با این حال، اگر هیچ کدام از روش های بالا برای شما کاربردی نبودند، باید چمدان را به دست کسی که تخصص باز کردن قفل را دارد، بسپارید و یا ترجیحا آن را به یک کارگاه تعمیرات چمدان ببرید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره، می توانید با شماره های موجود در سایت echolac تماس بگیرید و با کارشناسان اکولاک ایران صحبت کنید. برای ثبت سفارش خود نیز اعم از انواع چمدان مسافرتی، کوله پشتی و کیف گردنی و همچنین اطلاع از قیمت چمدان مسافرتی و کوله پشتی می توانید به وب سایت ما مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

از اینکه تا انتهای این مقاله کاربردی با ما همراه بودید، از شما کمال تشکر را داریم.

3.7/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *